erotische foto kind

kwispel
Topic Starter

erotische foto kind

#1 , 07 nov 2015 20:28

Familie van me waar ik amper contact mee heb en een vrij marginale reputatie heeft, postte op facebook een foto van hun 6 jarige dochter die in slipje en décolté op de wc pot zit, volledig geschminkt en met het haar opgezet zoals een straathoertje. Er zijn geen geslachtsdelen te zien, maar toen ik die foto zag, dacht ik: dat is verschrikkelijk. Hij wordt door de commentaren van het gezin dan eens goed gepimpt in de stijl van: zware nacht gehad? De jongens konden niet van haar afblijven.
Het gaat me vooral om het feit dat het hier om een actie van een volwassene gaat: zo'n kind kan zijn haar en make up nooit zo doen en die pose en de hele sfeer er rond hebben iets vulgairs. Ik verwacht dat die ouders dat kind serieus opfokken en dat het nog zware gevolgen gaat hebben naar de toekomst toe. Zij zien hier geen graten in en vinden dat cool en stoer, maar ik heb al een paar mensen gehad die me contacteerden en zeiden: die foto is verschrikkelijk voor zo'n kind. Dat kan echt niet. Wat kan je hieraan doen? Ik zie er totaal geen humor van in, zeker omdat een volwassene het kind duidelijk zo had opgemaakt om te choqueren op facebook.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 07 nov 2015 21:11

Je zou bij facebook zelf de foto kunnen rapporteren. Op dat vlak zijn ze erg alert. Zeker als het kinderen betreft. goede kans dat de foto gewoon verwijders wordt.

kwispel
Topic Starter

#3 , 07 nov 2015 21:17

Ja, maar die ouders zijn vrij marginaal en posten dan morgen opnieuw zo'n foto. Als je als ouder effectief zo'n gedrag vertoont naar je kind van 6 is er toch wel wat meer aan de hand en wat meer nodig dat een foto laten verwijderen.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 nov 2015 21:53

Naar politie gaan - jeugddienst - hen de foto tonen en de nodige info geven over de familie.
Is vermoedelijk een Problematische opvoeding situatie (POS).
Deze zullen dan wel het nodige doen en een sociaal onderzoek opstarten.

kwispel
Topic Starter

#5 , 07 nov 2015 22:12

Ja, zijn problematische mensen. Kind zit ook al vooraan in de wagen en draagt geen gordel en durf er niets op zeggen of je zal wat meemaken.
Zijn vooral de grootouders die dit soort situaties stimuleren.
Dus politie is beter dan ergens kinderbescherming contacteren?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 nov 2015 22:39

Wat verstaat u onder 'kinderbescherming'?
Bij mijn weten bestaat er geen dienst kinderbescherming in België.
Ik vermoed dat u hier het comité bijzondere jeugdzorg bedoeld maar is nu bij de Vlaamse regering
Is nu het OCJ (Ondersteunend centrum jeugdzorg)
Zowel de jeufdpolitie als een OCJ of een Caw of een Vagga dienen rechtstreeks te rapporteren aan jeugdrechtbank.

http://www.vlaanderen.be/nl/contact/adr ... endiensten

Terug naar “Andere”