producten worden niet afgerekend na bestelling op webshop

anoniempje1984
Topic Starter

producten worden niet afgerekend na bestelling op webshop

#1 , 02 nov 2015 13:28

Op een webshop had ik enkele dingen besteld, maar bij de bevestiging van de transactie( wanneer je je bakje van de bank moet gebruiken) ging er iets mis en ik kwam terug op de webshop terecht waar er op de pagina" bedankt voor uw bestelling" stond.
Het bedrag ging niet van de rekening maar de goederen werden wel verzonden. Ik kan ze zelfs retourneren...
Er zat ook een factuur bij waarop stond "voldaan" en dan het bedrag.

Hoe kan dit verder aflopen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 02 nov 2015 13:41

Ze zullen er vroeg of laat achter komen en u dan vragen om toch te betalen, zo gaat dat aflopen. Makkelijkste en meest eerlijke voor iedereen is indien u gewoon een mail zendt en vraagt he eea moet worden opgelost. Als puntje bij paaltje komt kan u wel die factuur bovenhalen maar niet aantonen dat er een betaling gebeurde.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 nov 2015 13:54

Uhm, als puntje bij paaltje komt zal de webshop moeten aantonen dat hun factuur niet correct is. Bewijslast ligt hier juridisch bij de webshop. Ethisch, dat is een ander verhaal ...

Reclame

Xenophon

#4 , 02 nov 2015 14:05

Webshop zal opwerpen dat de factuur fout is omwille van een technisch probleem, eventueel ondersteund door een verklaring van hun betalingsprovider en dat er geen betaling ontvangen werd; dan ligt de bal terug in het kamp van TS die niet zal kunnen aantonen dat er wél betaald werd. Maar het is inderdaad wel de shop die de eerste stap moet zetten. Over zoiets lastig gaan doen en 'wat als' scenario's beginnen onderzoeken is m.i. a) illustratief voor een twijfelachtige moraal en b) uiteindelijk tijdverlies
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Consumenten Koop”