Overgang van vast naar tijdelijk

Jochen22
Topic Starter

Overgang van vast naar tijdelijk

#1 , 30 okt 2015 22:31

Ik benniet gelukkig in mijn huidige job en mijn directe chef ziet me ook liever elders. Nu heb ik het voorstel gekregen om mijn huidig vast contract onderling op te zeggen en dan krijg ik in een gelijkaardige functie een tijdelijk contract bepaalde duur. Is er daarna nog iets en men is tevreden wil men eventueel verlengen. Zelf zie ik dat wel zitten maar gaat me dat geen problemen geven met RVA mocht ik werkloos geraken na dat tijdelijke contract? Gaat mijn werkgever geen problemen krijgen met soc. inspectie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 01 nov 2015 19:14

dat zal geen probleem zijn als je die nieuwe functie minstens 4 weken doet. Teken wel pas de opzeg indien je dat ander contract (met minstens evenveel aantal uren) getekend hebt.

Jochen22
Topic Starter

#3 , 01 nov 2015 23:41

Ik zou dit tevens in een brief moeten vragen als gunst aan mijn baas. En functie is krak dezelfde, enkel op andere werkgroep, echter niet zichtbaar in het contract. Is dat voor RVA geen probleem? Gaan die dat niet zien als een verdoken ontslag?

Reclame

JPV

#4 , 02 nov 2015 09:12

Als de RVA alle elementen zou hebben, zal dat idd een verdoken ontslag zijn. Maar dan nog zullen ze dit zo niet behandelen tenzij je werkgever ook aangeeft dat je een nieuw werkaanbod weigerde.

Xenophon

#5 , 02 nov 2015 10:08

Heel die constructie is er gewoon op gericht het risico van 2 partijen die niet tevreden zijn in een overeenkomst maar geen kosten willen maken af te wentelen op de maatschappij. Ik begrijp niet waarom daar niet tegen opgetreden zou worden. Als u dat in een brief dient te vragen kan uw werkgever dat zeer makkelijk tegen u uitspelen. Ik begrijp niet goed waarom u niet gewoon op zoek gaat naar ander werk (ja, het zal een paar verlofdagen kosten indien u niet zelf ontslag neemt...) en als het uw werkgever niet aanstaat, dat hij u dan ontslaat.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Jochen22
Topic Starter

#6 , 02 nov 2015 21:27

Dit is ook ander werk. Ik kom in een andere subafdeling terecht binnen dezelfde groep in soc. sector . Alleen mijn hoofdwerkgever blijft dezelfde en aangezien die op het contract staat dacht ik dat RVA daarover zou kunnen vallen . Ik ga een ruling aan RVA vragen dan ben ik zeker

Terug naar “Andere”