2e hands wagen gekocht bij een garage maar wil van de koop af...

Barca99
Topic Starter

2e hands wagen gekocht bij een garage maar wil van de koop af...

#1 , 30 okt 2015 12:19

Goedemorgen allemaal,
Wij hebben gisteravond bij een kleine garage (benzinepomp met kleine garage erbij) hij is wel erkend Federauto verkoper maar ik weet niet wat dat betekend.. verder is het geen dealer o.i.d.
afijn we hebben een 2e hands wagen onder voorbehoud van financiering gekocht en daarvoor een eenvoudige bestelbon getekend waar dat ook op staat.
Na dat we getekend hadden (een paar dagen eerder uiteraard proefrit gemaakt etc) liepen we nog even langs de wagen en wou ik hem voor de zekerheid nog even starten en ineens kwamen er allerlei gebreken aan het licht zoals het raam wat spontaan open viel, parkeer sensors die niet werken, uit navigatie ineens allerlei functies, vreselijke piepende en krakende remmen, automaat die ernstig voelbaar schokt enz..
afijn na een erg korte korte nacht :shock: begin ik aardig te panikeren want het gaat hier om een Mercedes E klasse van 2014 met een forse aankoopprijs, hoewel we dus nog geen cent betaald hebben vraag ik me wel af of we nog onder de koop uit kunnen en zoja hoe ? met aangetekende brief enz ?

Alvast heel erg bedankt voor alle reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 30 okt 2015 12:24

Zorgen dat U geen financier vind ;)

LeenW

#3 , 30 okt 2015 12:25

Als u de bestelbon hebt getekend, kunt u er in principe niet meer onderuit. Was het wel dezelfde auto, want zoveel gebreken die ineens aan het licht komen nadat er al een proefrit is gemaakt, lijkt mij raar?

Reclame

Barca99
Topic Starter

#4 , 30 okt 2015 12:31

Hoi het was zeker dezelfde wagen want hij had maar 1 dure wagen staan, het leek ons ook erg raar maar we hebben het 3 dubbel gecheckt en de vorige keer was er niet zoveel aan de hand wel de automaat al iets en remmen heel in de verte maar nu was het wel heel erg, dat heb ik bij Mercedes dealer nagevraagd en die gaf ook aan dat hoort niet, het is weliswaar nog een garantie wagen maar ik heb geen zin in allerlei afspraken bij de dealer enz enz daar hebben we ook totaal geen tijd voor overigens veel te druk.

Ps zegt het nog iets dat ik de originele versie van het document heb en hij de kopie...

hellup ??? :cry:

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 30 okt 2015 14:46

U kunt absoluut niet onder de verkoop uit maar hebt wel recht op garantie.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

jef007

#6 , 31 okt 2015 12:08

overbluf dat verkoper dat u de dag na de aankoop terug aan zijn deur zult staan met 1001 gebreken ( door hem te herstellen)

Barca99
Topic Starter

#7 , 15 nov 2015 18:17

Zeer bedankt voor de reacties, we hebben via een aangetekend schrijven met een afwijzingsbrief erbij van de lease bemiddelaar :D de koop geannuleerd, dit is nu 2 weken geleden en hebben verder niets meer gehoord.
er stond ook duidelijk op de overeenkomst vermeld dat die onder voorbehoud van financiering was dus ik denk (en hoop) dat het hier nu ook wel bij blijft.
of moet ik nog wakker liggen ?

thanks

Terug naar “Consumenten Koop”