Wat kan ik doen

Nemrod
Topic Starter

Wat kan ik doen

#1 , 30 okt 2015 11:36

Hallo,
Ik woon reeds een tijd gewoon feitelijk samen en alles gaat prima alleen hebben we vandaag een aanmaningsbrief gekregen van een deurwaarder op naam van men partner voor een aanzienlijk bedrag dat ze niet kan betalen.
Nu is mijn vraag als ik een nu een boedelbeschrijving via notaris laat doen en samenlevingscontract laat op maken om daarna naar de gemeente te gaan en een verklaring van wettelijk samenwonend te ondertekenen kunnen ze dan nog steeds mijn inboedel aanslaan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Nemrod
Topic Starter

#3 , 30 okt 2015 11:58

Dank duma voor de snelle reactie. Is er überhaupt nog een oplossing zodat ik niet alles kwijt geraak heb nog van vele dingen facturen maar tv en hifi niet meer en van algemene huisraad ook niet
Alvast bedankt

Reclame

roharro

#4 , 30 okt 2015 12:02

U heeft niet alleen de facturen maar ook de betalingsbewijzen nodig.
Daarmee moet u -met advocaat(!)- vervolgens de revindicatieprocedure opstarten bij de beslagrechter.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

duma

#5 , 30 okt 2015 12:10

Overschrijvingen enzo zijn betalingsbewijzen.
Maar sowieso zal de deurwaarder éérst meenemen en pas later teruggeven, moest u bewijzen hebben.

Xenophon

#6 , 31 okt 2015 05:23

Indien u aanmaningsbrieven en deurwaarders krijgt voor uw partner en u kwalificeert die situatie als 'alles gaat prima' dan zou ik niet graag naast u staan wanneer er een dipje is.

Indien u samenwoont dan kan u zich bij het bewarend beslag verzetten door de deurwaarder stukken te tonen (indien u die hebt) van facturen die op uw naam staan en betalingen. Let op met boedelbeschrijvingen en dergelijke die opgesteld werden nadat een schuld bestond. Daarbij kost dergelijke beschrijving ook geld. Indien het ergste gebeurt en er spullen beslagen en daarna verkocht worden waar geen betalingsbewijzen voor zijn kan u ze bij de verkoop ook gewoon terugkopen (meestal voor een appel en ei) en beschikt u meteen over een bewijs voor de volgende keer.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”