Beste,
Bedankt voor jullie reacties.
In bijlage nog eens een kopie van de algemene voorwaarden mocht ik iets over het hoofd gezien hebben.
Toen ik dus een mail stuurde met dezelfde vraag naar het merk van de wagen kreeg ik volgende mail terug:
"Mijnheer X,
U vraagt ons in uw e-mail van 28 oktober jl of u een bestelling van X kunt annuleren.
Helaas beschikken wij niet over voldoende informatie om u een volledig antwoord te geven. Wij vermoeden echter dat het om een stock voertuig gaat.
Op de bestelbon wordt steeds een vermoedelijke leverdatum gemeld. Deze is echter niet bindend.
Een bestelling kan steeds geannuleerd worden. Wel moet u er dan rekening mee houden dat men u administratieve kosten kan aanrekenen, die behoorlijk kunnen oplopen.
Wij verzoeken u daarom vriendelijk om uw dealer te raadplegen over de uiteindelijke leverdatum.
Wilt u dat wij dit voor u uitzoeken dan hebben wij enkele gegevens nodig, zoals:
- naam en plaats van uw dealer;
- het jobnummer van het voertuig
- uw telefoonnummer."
Als de levering van de bestelbon niet bindend is, waarom staat er dan dat de aankoop kan geannuleerd worden indien de verkoper zich niet aan de leveringsvoorwaarden kan houden?
Wat ik zou doen is morgen vriendelijk bellen naar de dealer en vragen of ik de bestelling mag annuleren (zonder kosten), en hem een aangetekend schrijven zal sturen met de reden.
Is dit een goed idee of zwijg ik beter en koop dan toch maar de wagen?
Alvast bedankt
Mvg