En wat lezen we op de site van 'De Lijn' na 15 seconden zoeken:
Reageren op een proces-verbaal
Gaat u niet akkoord met het proces-verbaal, dan kunt u reageren bij onze dienst Administratieve Boetes. Dit kan enkel schriftelijk of per e-mail aan:
De Lijn – Dienst Administratieve Boetes
Postbus 10000
2800 Mechelen
boetes@delijn.be
U moet binnen de 30 dagen na de vaststelling schriftelijk of per e-mail reageren. In uw reactie moet u vermelden waarom u de vaststelling onterecht vindt. Bij de beoordeling van de vastgestelde feiten houden wij rekening met uw reactie.
Binnen de 60 dagen na de vaststelling laat de dienst Administratieve Boetes u per aangetekende brief weten of u al dan niet een boete krijgt. Wordt de boete bevestigd, dan moet u binnen de 30 dagen betalen via het overschrijvingsformulier dat bij de brief zit.
U kunt in beroep gaan tegen een boete door binnen de 30 dagen na verzending van de brief (postdatum) die de boete oplegt,
een aangetekende brief te sturen naar de dienst Administratieve Boetes. In die aangetekende brief moet u uw beroep motiveren. U kunt ook vragen om gehoord te worden. Daarbij mag u zich laten bijstaan door een raadsman.
Binnen de 3 maanden delen wij u de definitieve beslissing schriftelijk mee. Afhankelijk van de motivering kan De Lijn die termijn nog eens met 3 maanden verlengen. Als de opgelegde boete bevestigd wordt, moet u binnen de 30 dagen betalen via het overschrijvingsformulier dat u samen met de brief ontvangt.
Bij niet-betaling van de definitief opgelegde boete wordt uw dossier zonder verdere kennisgeving voor uitvoering aan de gerechtsdeurwaarder overgemaakt. Alle extra kosten zijn te uwen laste. Hier stopt de schriftelijke procedure bij De Lijn.
Men heeft u bijgevolg minstens één aangetekende brief gestuurd, waarop u diende te reageren met een aangetekend schrijven om in beroep te gaan, niet met een mail.
Indien ik in uw plaats was zou ik betalen, de kosten gaan anders pas écht de pan beginnen uitswingen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.