Eerst en vooral hartelijk dank voor Uw antwoordje, het stelt me wel een beetje gerust. Mijn exman probeert altijd vanonder zijn vaderlijke plichten te komen. En in het verleden ging ik daar ook onmiddelijk mee verder omdat de kinderen toen nog wekelijks het weekend naar hun papa gingen, maar in dit geval begon ik te twijfelen omdat de kinderen dus niet meer willen gaan. Ik had ergens horen zeggen dat als de kinderen niet meer naar hun vader gaan, de vader ook niet meer verplicht is te betalen....Alvast wens ik je sterkte en zou je kinderen de keus laten willen ze hun pa zien oke willen ze niet duw ze niet in die richting wat dat loop toch verkeerd af.
Dat klopt inderdaad!! Toen het enkel niet kliktte met zijn nieuwe vrouw, zijn ze bij hem ten rade gegaan, maar kregen als antwoord dat zijn vriendin en diens kinderen ALTIJD gelijk hebben. Ze heeft al uitspraken gedaan tegenover mijn kinderen waar ik van achterover val, maar hij vind dit "normaal". Ook is onze dochter al enkele malen via sms bedreigd door haar stiefzus (de oudste dochter van hun stiefmoeder), en heb dit ook al voorgelegd bij mijn ex, en ook hierin steunt hij zijn stiefdochter 100%Maar blijkbaar kies u ex voor zijn nieuw gezin.
Sorry dat ik het zeg maar u ex man is niet waardig om papa te zijn.Dat klopt inderdaad!! Toen het enkel niet kliktte met zijn nieuwe vrouw, zijn ze bij hem ten rade gegaan, maar kregen als antwoord dat zijn vriendin en diens kinderen ALTIJD gelijk hebben. Ze heeft al uitspraken gedaan tegenover mijn kinderen waar ik van achterover val, maar hij vind dit "normaal". Ook is onze dochter al enkele malen via sms bedreigd door haar stiefzus (de oudste dochter van hun stiefmoeder), en heb dit ook al voorgelegd bij mijn ex, en ook hierin steunt hij zijn stiefdochter 100%
Onze advocaat zegt dat ik recht in mijn schoenen sta en mijn exman MOET betalen. Mijn advocaat gaat dit dan ook voor de vrederechtbank laten komen om een vast maandelijks forfait te eisen....Het expliciteren van buitengewone kosten heeft als voordeel dat datgene wat NIET vermeld werd,beschouwd moet worden als zijnde gedekt door de gewone onderhoudsbijdrage(Vred. Menen 28 juni 2000,AR. 96A460)
Bepaalde kosten worden in tegenstelling tot wat men zou vermoeden, in de praktijk niet steeds als buitengewoon beschouwd:dit bv. het geval voor 'schoolkosten'.(DUELZ A.,o.c.,p277-278,nr. 378,Bergen 5 februari 1996,Rev.Not.B. 1997,481).
Laten we eens kijken hoe recht/sterk je in je schoenen staat.Onze advocaat zegt dat ik recht in mijn schoenen sta en mijn exman MOET betalen. Mijn advocaat gaat dit dan ook voor de vrederechtbank laten komen om een vast maandelijks forfait te eisen....
Dan hebt u MIJN EOT nog niet gelezen, waarin staat dat hij WEL verplicht is de helft van deze kosten te dragen! Ook medische kosten e.d. moet hij volgens het EOT de helft in bijdragen."Dus hij draagt niet bij in schooluitstappen, schoolbenodigdheden in het algemeen (wat toch een ganse hoop is), schoolrekeningen, enz... "
die opgesomde dingen behoren NOOIT tot de bijzondere kosten. Een abonnement, een kot en schoolboeken alleen als het expliciet beschreven staat in EOT of vonnis
Basisonderwijs is inderdaad gratis, maar dat wil niet zeggen dat schoolgaande kinderen niets kosten. De schoolpremie is een goede zaak, maar 't is maar een kleine druppel op een hete plaat. De drankjes op school, de voor- en naschoolse opvang waarvan je eventueel gebruik maakt, schooluitstapjes, bos-, zee- of sneeuwklassen, schoolfoto's, enz. enz. slaan toch wel een grote hap uit het gezinsbudget. En schoolgaande kinderen boven de 18 hebben zelfs geen recht op zo'n extra premie, terwijl hogeschool/universiteit verdomd duur is.Het voorbij schooljaar 2007-08 was het basisonderwijs ‘gratis’. U had dus minder uitgaven tov. van het schooljaar 2006-07.
Je kan als alleenstaande ouder dan maar best geen job hebben want dan verdien je gegarandeerd teveel om recht te hebben op zo'n studietoelage.Voor uw oudste dochter(13j) kon u het voorbij jaar een studietoelage krijgen. Voor uw zoon kan u vanaf het schooljaar 2008-2009 ook een studietoelage aanvragen,zelfs al zou hij nog lager onderwijs volgen.
Dit is echt op de man, of in dit geval de vrouw spelen. Op welke feiten baseer je je om zulke botte uitspraken te doen?Voor alle duidelijkheid, en dat geldt voor alle klagende mama’s, de schoolpremie en de studietoelage dienen om de schoolkosten te bekostigen, dat is dus geen zakgeld om mee te gaan shoppen noch om mee naar de kapper of de beautyfarm te gaan!
Weerom een statement dat enkel gebaseerd is op vooroordelen.HOEVEEL van al die extra euro's die u kreeg of kon krijgen heeft u effectief in rekening gebracht en afgetrokken van de reële schooluitgaven? Let me guess...Zal ik eens een gokje doen?