Beste,
ik heb een probleeem.
ik heb een aannemer aangeworven voor een paar kleine werken te doen. hij moest 4 gaten boren in de muur voor een stalen buis in te steken. langs een kant 3 cm langs de andere kant 6 cm in de voor gevel van de ramen.( dit was vereist van de stad antwerpen omdat de ramen lager waren dan 90 cm hoogte) ik heb een offerte gevraagd aan hem zodat ik weet wat ik moet verwachten van prijs. hij heeft dat niet gegeven omdat hij zelf zij dat dat een klein werkje was en niet veel zou kosten. hij moest ook een halve tegel lijmen en een stopcontakt die wat losjes was terug vast zetten. voor die werken zei hij dat het niet de moeite was om een offerte te geven en dat het niet veel zou kosten. ik heb hem laten doen. smorgens om 9.30 is hij begonnen en hij kwam bij mij om 17.00 uur terug om te ontvangen. hij zij dat hij 17 uur heeft gewerkt met twee man en heeft mij een factuur gegeven van 750 euro.
ik vond dat een heel hoog bedrag was . ik had 300 euro bij mij en ik heb dat aan hem gegeven. ik heb gevraagd hem om de factuur op te sturen zodat ik het kan betalen, want ik wist niet dat het zoveel zou zijn. ik ben de volgende dag naar het pand gegaan( ik verhuur het pand) en heb daar de bewoners gevraagd, hoeveel uren hij daar is geweest. ik heb ontdekt dat hij in 2 uur alles klaar was en dat hij dan weg was. voor twee uren werk rekent hij 17 uur werk aan. wat kan ik hier voor doen?