Een 'spaarboekje' bestaat niet meer.
Ga naar de bank en zeg dat je het 'spaarboekje' naar een 'spaarrekening' wil omzetten. Zo bekom je de gewenste informatie.
Na meer dan één maand toch een antwoord

en jammer genoeg niet het correcte.
De bank heeft naar aanleiding van de meerderjarigheid van het kind, het 'boekje' zelf omgezet naar een 'rekening' en de titularis aangeschreven waardoor die rekening intussen 'geplunderd' is.
Als ouder heb je op het moment dat een kind meerderjarig wordt geen enkele bevoegdheid meer over eender welke gelden die op naam van het kind staan.
Maar sommige banken maken er wel misbruik van.
Ik had zelf een spaarboekje bij landbouwkrediet die makkelaar kwam thuis en zo hadden m'n ouders getekent voor een tweede spaarboekje,meer eentje waar ik aan zou kunnen en die niet vast zou staan.Ik was dan 16 jaar.M'n ouders waren tegen me huwelijk maar ik was dan al 19.
Dus dreef ik me gedacht door en trouwde dan toch.Nu me spaarboekje had ik niet mee genomen.Besloot die na een paar maanden zelf op te vragen bij de bank,ik woonde 200 km verder dan me ouders,Nu ze konden me wel helpen en gingen het nodige doen.Groot was me verbazing toen de bank zij dat me spaarboekje leeg was.Dus zei ik dat kan niet wat ik wist dat er geld opstond,nu ze hebben het nagetrokken wanneer het geld afgehaald was en waar groot was me verbazing toen bleek dat die makkelaar het geld gegeven had aan me ouders die op die spaarboekje stond.Ik was 19 en was meerderjarig,tot op de dag van vandaag begrijp ik nog steeds niet waarom die makkelaar dat geld aan me ouders gegeven hebben.
Dus sinsdien vertrouw ik geen makelaar meer en toch de deze niet.
Ik heb geen stappen gezet omdat het m'n ouders zijn.Intussen zijn we 18 jaar verder en heb ik dit geklasseert.
Ik denk zelf dat ik in die tijd zelf tegen die makelaar een klacht kon indienen.Hij heeft toch ook de wet overtreden.
Nu op me ouders ben ik niet kwaad want zij hebben me enorm gesteunt tijdens me huwelijk en me scheiding en dat ook finacieel.