Hallo, zaterdag 3 oktober komt mijn grootmoeder aan de kassa van een winkel tot de ontdekking dat haar beurs ontbreekt uit haar tas.
Vreemd want in de winkel ervoor heeft ze er nog mee betaald.
Ik breng beide winkels op de hoogte, doorzoek voor de zekerheid nog eens mijn auto, rij naar huis en omdat mijn grootmoeder al wat ouder is en een briefje met de code van haar bankkaart in haar beurs bewaart, bel ik onmiddelijk cardstop, ik krijg een medewerker aan de lijn, we wisselen info uit, ik krijg een dossiernummer toegewezen, zij blokeren de rekening en garanderen mij dat dat in orde is. We gaan nog naar de politie voor al haar andere documenten... maandag belt mijn moeder voor de zekerheid nog eens naar cardstop, ze gaan naar de bank, grootmoeder krijgt 100 euro in afwachting tot haar kaart terug in orde is. Ze controleren de rekening en niets is gestolen gelukkig....
Vandaag 15.10 krijg ik telefoon van grootmoeder in paniek dat ze een brief heeft gekregen waarop staat dat er in de tussentijd 500 euro nog is afgehaald...(500 euro is volgens mij gelukkig de daglimiet) hoe is dit mogelijk? Wie kan hier voor aansprakelijk gesteld worden? (buiten de onbekende dief natuurlijk)
Wat doe ik verder en eerst? De bank, politie, cardstop nog maar een keer.....?
Graag dringend advies, ervaringen...
Groet Rena