schuldsaldoverzekering bij kanker

LisaVR
Topic Starter

schuldsaldoverzekering bij kanker

#1 , 14 okt 2015 17:16

Mijn man heeft 2 maandelen geleden de diagnose van Lymfeklierkanker gekregen. Zijn behandeling is momenteel bezig en slaat gelukkig aan. Intussen waren wij net bezig met de aankoop van een nieuwe woning. Dit is nu wel plots veel lastiger geworden. Vandaar mijn vraag.

De situatie: wij bezitten reeds een beperkte woning die gedekt is door een schuldsaldoverzekering (elk 100%). De schuldsaldoverzekering is in één keer betaald. Wij willen graag een nieuwe woning kopen voor een hoger bedrag. Indien wij onze huidige schuldsaldoverzekering op onze nieuwe lening zetten, zijn we gedekt voor elk 30%. We zouden dit zo doen en dan het overige deel volledig op mijn naam zetten. (zo is de totale verdeling 30%/70%)

Mijn vraag: Mogen wij onze huidige schuldsaldoverzekering behouden zonder de verzekeraar in te lichten over de nieuwe situatie? Aangezien de 'nieuwe' schuldsaldoverzekering volledig op mijn naam komt, zouden we dus met deze constructie willen vermijden dat we het verhaal van de kanker aan de bank moeten vertellen. De bank gaf al bevestiging dat we de huidige schuldsaldoverzekering kunnen overzetten naar een nieuwe lening, maar als ik natuurlijk doorvraag of we dan opnieuw een medische vragenlijst moeten invullen komt dat uiteraard verdacht over.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 14 okt 2015 19:59

Geen sprake van een nieuwe vragenlijst, er is namelijk een risico aanvaard bij uw eerste lening, dat blijft zo, zij het voor de eerder overeengekomen bedragen.
Voor een nieuwe verzekering zal u nu enkel op uw naam moeten aanvullen, mijns inziens.

Sirkii

#3 , 14 okt 2015 21:12

Mocht je man overlijden dan zal jij wel 70% van de lening moeten verder afbetalen. Als je dit financieel met uw loon aankan dan is dat een mogelijke oplossing.

Reclame

k.b.

#4 , 15 okt 2015 00:12

Mocht je man overlijden dan zal jij wel 70% van de lening moeten verder afbetalen. Als je dit financieel met uw loon aankan dan is dat een mogelijke oplossing.
...

TS moet zelf haar huiswerk maken en bekijken wat de gevolgen zijn indien haar echtgenoot zou overlijden ... mogelijks is er nog een verzekeringspotje bij bvb een werkgever

...

Ga ook eens langs bij een "fiscalist" ... want indien de betaalde premies zijn ingegeven voor belastingvermindering zijn daar gevolgen aan verbonden op moment deze verzekering gaat moeten uitbetalen .

Sterkte in de strijd tegen jullie ziekte ,

k.b.

Terug naar “Algemeen”