Hypotheek gevestigd ongeldig

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: Hypotheek gevestigd ongeldig

#16 , 09 okt 2015 16:13

Als ik het goed begrijp is het de vorige koper die een hypotheeklening heeft afgesloten, dus u heeft dan toch dit geld ooit ontvangen ???
Of niet ???
Als u dit geld nooit ontvangen heeft, wie dan wel en wat is er daar mee gebeurt ?

Als ik je teksten lees heb ik de indruk dat de bank nooit geld gegeven heeft aan geen enkel partij?

En indien wel dan moet diegene die het geld ontvangen heeft die terug betalen aan de bank !
Word dit niet gedaan dan gaat de bank dit pand verkopen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#17 , 09 okt 2015 16:14

Probeer eens de juiste feiten weer te geven want alles is hier zeer onduidelijk.

roharro

#18 , 09 okt 2015 17:36

Wat als ik in beroep ga en die eigendom dan niet kan verkocht worden omdat er dan een bezwarende.titel opstaat. Wat doet de bank dan? Wachten tot uitdpraak in beroep?
Zolang de lening verder wordt afbetaald zal de bank niets doen.
Zoniet zal de bank de woning laten verkopen.
De bank heeft een hypotheek gevestigd en zal dan ook de rechten die daaraan zijn verbonden uitoefenen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

djendor
Topic Starter

#19 , 09 okt 2015 21:24

Ts?

denlowie

#20 , 09 okt 2015 21:30

Ts?
Dit wil zegen Topic Starter, dus die gene die het topic heeft gestart dus hier is dit u!

djendor
Topic Starter

#21 , 14 okt 2015 12:21

Als ik in beroep ga en ik betaal gedurende die tijd de bank niet terug. De bank kan dan ook niet openbaar verkopen.. wat gebeurt er dan? Gaat de bank dan de uitspraak ik beroep afwachten?

roharro

#22 , 14 okt 2015 12:38

Als ik in beroep ga en ik betaal gedurende die tijd de bank niet terug. De bank kan dan ook niet openbaar verkopen.. wat gebeurt er dan? Gaat de bank dan de uitspraak ik beroep afwachten?
Nu begrijp ik niks meer van uw vraag.
Schreef u niet: "Als ik een huis heb, dat huis verkoop aan X en X ten behoeve van de betaling van de koopsom voor dat huis een hypotheek afsluit."?

U bent dus de verkoper. De koper heeft u betaald. Daarvoor heeft de koper een hypotheeklening afgesloten. Het is de koper die de lening moet afbetalen, niet u.

De bank trekt zich niks aan van wie de eigenaar is. Ze wenst enkel dat diegene die de lening heeft aangegaan die terugbetaald. Indien die persoon
niet meer betaalt zal de bank -wegens het hypotheelrecht dat ze heeft- de woning openbaar verkopen. Wie de eigenaar van de woning is speelt daarbij geen enkele rol.

djendor
Topic Starter

#23 , 14 okt 2015 13:12

nee u begrijpt het verkeerd ik ben de koper.

djendor
Topic Starter

#24 , 14 okt 2015 13:14

De bank kan toch niet verkopen omdat eerst de uitstrpaak in beroep moet afgewacht worde.. De notaris zal geen koper vinden met een eigendom waar een betwisting over bestaat wie eigenaar is. De vraag is dan wat de bank dan doet ??

djendor
Topic Starter

#25 , 14 okt 2015 13:16

bank kan dus zijn hypotheekrecht niet uitvoeren lijkt mij..

roharro

#26 , 14 okt 2015 13:20

De bank zal beslag leggen en verkopen als je de lening niet verder afbetaalt.
Zoals ik reeds schreef zijn de hypotheek en de eigendom van het huis twee aparte zaken.
De bank hoeft zich niets aan te trekken van wie uiteindelijk eigenaar is.

djendor
Topic Starter

#27 , 14 okt 2015 13:44

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door djendor op 14 okt 2015 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.

djendor
Topic Starter

#28 , 14 okt 2015 13:47

kan de bank dus openbaar verkopen met een eigendom met een kantmelding ?

djendor
Topic Starter

#29 , 14 okt 2015 13:50

ik wil je al bedanken voor je hulp maar snap niet goed hoe de bank een eigenaar gaat vinden voor het pand met de kans dat het pand terug in andere handen komt.. in de handen van mij dus

djendor
Topic Starter

#30 , 14 okt 2015 13:53

eigendom is nu terug naar de verkoper gegaan. Als de rechtbank oordeelt in beroep dat ik dit toch toch een geldige aankoop was. Dan is die persoon die het goed openbaar gekocht heeft niet meer eigenaar?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”