Vruchtgebruik

Mathias1
Topic Starter

Vruchtgebruik

#1 , 21 sep 2015 19:49

De woning is geschreven voor 1 procent op mijn moeder waar mijn vruchtgebruik op rust en voor negenennegentig procent op mij waar haar vruchtgebruik op rust.
Nu wil ik weten;
1-Kan zij mij onderdak weigeren?
2-Ik weet te verstaan dat ze moet instaan voor de onderhoud van de woning en ik voor alles wat relevant is met de stabiliteit van de woning.
gezien de woning ook mijn eigendom is heb ik dan niet het recht om deze te kunnen controleren met betrekking tot het onderhoud wanneer ik elders alleen ga gaan wonen?
3-stel dat ik een reglementaire bewakingsfirma firma aanspreek om bewakingscamera's te plaatsen in deze woning kan zij daar dan iets tegen in brengen, heb ik haar toestemming hiervoor nodig?
4- wat kan ik ondernemen als zij de woning niet naar behoren onderhoud?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 21 sep 2015 20:13

Het is niet omdat je mede-eigenaar bent van een woning dat je daar zonder meer je intrek mag nemen! Wie van de mede-eigenaars de woning betrekt of wie het mag huren moet beslist worden in onderling overleg.

1. ja dat kan zij
2. ja dat is zo
3. inbreuk op de privacy
4. haar daarop wijzen
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Mathias1
Topic Starter

#3 , 11 okt 2015 02:40

1 Kan ze mij onderdak weigeren zonder redenen, zijn hier voorwaarden aan verbonden?
2 op welke manier pak ik zoon controle aan en hoe regelmatig mag ik zoiets gaan controleren
3 Is er ook inbreuk op de privacywetgeving als de bewakingsfirma het aangevraagd heeft een een attest aflevert en er alsook een een stikker omhoog word gehangen?
4 Hoe kan ik haar daar het best op wijzen, het vermoedelijke probleem dat zich zal stellen is dat zij de onderhoudskosten niet zal kunnen betalen, kan een slechte onderhoud gesanctioneerd worden? (indien ja hoe)

Reclame

roharro

#4 , 11 okt 2015 12:32

1. zij kan u onderdak weigeren; ze moet u enkel 1/100 van de huurwaarde vergoeden aangezien u 1 percent van het vruchtgenruik bezit
2. u mag op afgesproken tijdstip (bv. jaarlijks) de woning gaan inspecteren
3. in of aan andermans domicilie mag u geen camera's installeren
4. aan welke kosten denkt u dan? Grote kosten zijn NIET voor vruchtgebruiker.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Andere”