ONDERHOUDSBIJDRAGE 605 EURO PLUS ONKOST ED??????

Fabi
Topic Starter

ONDERHOUDSBIJDRAGE 605 EURO PLUS ONKOST ED??????

#1 , 01 aug 2008 23:16

Ik was nog iets vergeten, man betaald 605 euro voor 2 tieners, met extra dokters logopedisten psychiaters, kampen, kleding ed;
Raming 850 euro tot 1000 euro per maand;
Verdienen samen 2750 euro waarvan 850 lening Woning, electr250 , rest onkosten eten enz... Ik moet soms en ik schaam me niet naar de voedselbank of kringloop om kleding. Hebben thuis ook 2 kinderen van 5 en 11. Kunnen door ex niks leuks doen, oma betaald soms es pretpark of harry malter enz... (schaamtelijk voor ons) maar kent de situatie.
Kunnen wij daar tegenin gaan, ik kan niet meer, geen plezier, vakantie enz...
Kan een rechter menselijk zijn? En inzien dat wij sukkelen en niet verder kunnen? Ik denk het ocmw ten rade te gaan, heb reeds de auto en wat meubelen verkocht om te overleven, wat kan een mens doen, de akte is van 89, ondertussen heeft hij toch recht op een normaal leven...en ons kinderen ook?
Ex betaald geen huur want hij heeft inndertijd woning gratis nagelaten, ze heeft uitkering, kinderbijslag onze bijdrage en gaat 4 dagen poetsen in 't zwart! Geen wonder dat er ongelukken gebeuren!
Zijn er echt geen rechters die dit probleem inzien?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MDM74

#2 , 03 aug 2008 08:48

man betaald 605 euro voor 2 tieners, met extra dokters logopedisten psychiaters, kampen, kleding ed;
Raming 850 euro tot 1000 euro per maand
Dit is toch echt niet menselijk!! Ik zou toch maar eens horen bij een wetswinkel wat jouw mogelijkheden zijn hoor! Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zoveel moet betalen voor zijn kids, dit is wel al echte uitbuiting vind ik (maar da's natuurlijk mijn mening)
Ik krijg momenteel van mijn ex voor mijn 2 tieners 271 euro (gestart op 250 maar mits indexering staan we nu op 271 euro), en geen extra kosten. Normaal gezien moet hij natuurlijk ook bijleggen bij de extra kosten, maar dit gebeurt niet.

itsme

#3 , 03 aug 2008 09:12

ik begrijp de situatie niet goed. wie betaalt wat? je vriend als ex of...?
in elk geval: dit is schandalig! veel. gaat mijn petje te boven!
je kunt ook naar een justitiehuis in de buurt gaan, info gratis; of naar een caw, ook gratis. sterkte!

Reclame

simonjo

#4 , 03 aug 2008 21:13

De vermelde bedragen lijken mij ook nogal hoog, zelf betaal ik nu rond de 285/maand voor 2 kinderen, + schoolkosten, buitengewone medische kosten, en extra kosten mits voorafgaandelijke overeenkomst.

Ik snap de situatie ook niet goed, zit je nu in het ontvangende of betalende kamp?

In geval je ontvangt: bedenk wel dat uw ex partner ook nog moet leven, zet je hem in een hopeloze situatie dan kan hij wel eens afhaken en daar wordt niemand beter van (buiten advokaten/rechtbank), wat zou je zelf doen in zo'n situatie...

In geval je betaald: probeer een correct bedrag overeen te komen onderling, uiteindelijk heeft je ex ook nog de kinderbijslag en zijn/haar eigen aandeel in de kosten voor de kinderen. Het zijn beider kinderen.

Ik zou ook alleszins bij de jeugdrechtbank eens gaan informeren naar wat volgens hen gangbare bedragen zijn, vragen kost geen geld, alleen tijd.

MDM74

#5 , 04 aug 2008 10:47

Ik snap de situatie ook niet goed, zit je nu in het ontvangende of betalende kamp?
Ik denk toch wel te kunnen opmaken dat Fabi de betalende persoon is... Vermits er geschreven wordt dat hij geen uitweg meer ziet, hij geen plezier meer kan maken, geen vakantie,.....
Ook schrijft hij dat de ontvangende persoon een uitkering krijgt, kindergeld, zijn bijdrage, en dat ze dan nog 4 dagen gaat poetsen in het zwart.

Fabi
Topic Starter

#6 , 08 aug 2008 17:25

Ja, ik ben de betalende partij! Zoals de persoon laatst goed opgenomen heeft!
Ik ben naar een advocaat geweest, die zegt dat het EOT het echtscheidingsvonnis van in 1998 nageleeft moet worden en wij moeten betalen, verandering gezinssituatie of niet!

Wij kunnen el eens gaan luisteren bij een (v)rederechter, heb wel geen hoop daarvoor! Ik wou mezelf moed inspreken, dat het binnen 5 jaar zou beteren, dan zijn ze meerderjarig maar ik las at ze tot 21 jaar kunnen aan uw broek hangen, en als die zoon van hem in de psychiatrie beland zal mijn man nog maar es diep in de financiele nesten komen, ik heb niet veel goed inzicht naar de toekomst toe!
Jullie zijn wel lief om te antwoorden, toch bedankt voor de stun, en ik weet dat we niet alleen zijn! Kinderen kosten eld , maar met 600 euro plus onkosten kan ik mijn (ons) kinderen een zéér goed leven geven!
Ik zou ook eens stout willen zijn en haar overdragen aan de rva of sociale inspectie, maar ik weet niet waar ze werkt! Ik weet zelfs niet of ik het over mijn hart zou krijgen!

Terug naar “Echtscheiding”