Sociale woning: wat met magneetverf

Kuikie1979
Topic Starter

Sociale woning: wat met magneetverf

#1 , 07 okt 2015 10:23

Ik huur mijn sociale woning via een maatschappij.

Nu wil ik graag magneetverf gebruiken op een muur maar mag dit wel?

Heeft het ook invloed op mijn waarborg?

Ik kreeg mijn woning destijds heel vuil :(

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 07 okt 2015 12:20

Lees nauwgezet uw huurcontract na om te verifiëren wat hierin wordt gezegd mbt. schilderwerken.

Kuikie1979
Topic Starter

#3 , 07 okt 2015 12:56

Lees nauwgezet uw huurcontract na om te verifiëren wat hierin wordt gezegd mbt. schilderwerken.
ja deed ik maar versta het niet goed.

Reclame

LeenW

#4 , 07 okt 2015 13:12

ja deed ik maar versta het niet goed.
Post het hier dan eens, tot nader order zijn er nog geen helderzienden op dit forum.

Booke

#5 , 07 okt 2015 13:35

Is er een plaatsbeschrijving?
Stel nu nog dat je de woning bij het verlaten in dezelfde staat moet brengen dan moet je toch gewoon die muur met magneetverf terug overschilderen in de originele kleur. Alleen zien dat je dan de gehele muur doet want anders ga je altijd de randen blijven zien.

Kuikie1979
Topic Starter

#6 , 07 okt 2015 15:24

Stel nu nog dat je de woning bij het verlaten in dezelfde staat moet brengen dan moet je toch gewoon die muur met magneetverf terug overschilderen in de originele kleur. Alleen zien dat je dan de gehele muur doet want anders ga je altijd de randen blijven zien.
De vorige huurder heeft mijn appartement zo verwaarloosd dat ik niet weet wat de originele kleur was.

Er staat in mijn contract:

Behang en schilderwerken zijn ten laste van de huurder alsmede de kosten verbonden aan het ruimen van putten en sekreten.

Op het einde van het huurcontract is de huurder (ik dus) ertoe gehouden, de woning achter te laten in de staat zoals omschreven in de tegensprekelijke plaatsbeschrijving die werd opgemaakt bij de aanvang van de overeenkomst.

mjers

#7 , 07 okt 2015 15:30

Als de verhuurder er ooit problemen van maakt kan je de magneetverf toch gewoon verwijderen?
Ik zie het probleem niet...?

Kuikie1979
Topic Starter

#8 , 07 okt 2015 15:35

Als de verhuurder er ooit problemen van maakt kan je de magneetverf toch gewoon verwijderen?
Volgens mijn moeder mag het niet en daarom vroeg ik het even. Ik huur via De Voorkempen-he.

De muren waren vuilroze geschilderd en het stonk naar drugs.

Ik heb 1 muur appelblauwzeegroen en niemand miept erover hehe
Laatst gewijzigd door Kuikie1979 op 07 okt 2015 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

sloeberken

#9 , 07 okt 2015 16:00

Magneet verf word altijd overschilderd, dit is dan niet zichtbaar. Denk dat dit nooit een probleem kan vormen.
Op de kamer van ons kleinkind heb ik dit ook gebruikt en 2m² met magneetverf geverfd, nadien de eindkleur erover is niet zichtbaar, wel de einden wat uitverven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mjers

#10 , 07 okt 2015 16:06

Volgens mijn moeder mag het niet en daarom vroeg ik het even. Ik huur via De Voorkempen-he.

De muren waren vuilroze geschilderd en het stonk naar drugs.

Ik heb 1 muur appelblauwzeegroen en niemand miept erover hehe
En waarop baseert uw moeder zich?

In uw contract staat duidelijk dat u mag schilderen. Dus schilder die magneetverf waar je dat wilt. Magneetverf kan je verwijderen door de verf van de muur te schuren... (indien nodig)

Kuikie1979
Topic Starter

#11 , 07 okt 2015 16:12

Ik woon er nu bijna 13 jaar dus de muren kunnen wel een couchke verf gebruiken hihi.

Eigenlijk was mijn woning helemaal niet in orde toen ik er in 2002 ging wonen.

Vochtplekken, deuren die klemden, te weinig ellentriek waardoor de waterkoker uitviel. De vorige huurder betaalde de rekening niet.

Ik woon op nummer 13.

Lennie1989

#12 , 08 okt 2015 11:18

Staat er nergens in uw contract opgenomen dat je toestemming moet vragen aan de shm voor schilderwerken?
Dat is gebruikelijk voor andere werken aan de woning, en soms ook voor schilderwerken.

Zo zijn er shm die opleggen dat er bij werken aan de elektriciteit (bv voor het plaatsen van een motor op de rolluiken) altijd een herkeuring moet gebeuren op kosten van de huurder.

mjers

#13 , 08 okt 2015 11:52

Staat er nergens in uw contract opgenomen dat je toestemming moet vragen aan de shm voor schilderwerken?
Dat is gebruikelijk voor andere werken aan de woning, en soms ook voor schilderwerken.

Zo zijn er shm die opleggen dat er bij werken aan de elektriciteit (bv voor het plaatsen van een motor op de rolluiken) altijd een herkeuring moet gebeuren op kosten van de huurder.
Niet echt vergelijkbaar met schilderwerken... Doorgaans zijn schilderwerken toegelaten, ook in dit geval staat er in het contract dat het schilderen toegelaten is. (zie eerder post van TS)

Dus... ik zie geen problemen

Terug naar “Huren”