Problemen accountant

jef007

Re: Problemen accountant

#16 , 06 okt 2015 10:51

is het bewuste factuur al boven water gekomen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Peter D.
Topic Starter

#17 , 06 okt 2015 12:36

@den Lowie: u hebt het mis. 285€ was het bedrag zonder btw. 285€ + btw = 345€. Zoals boven reeds beschreven. 345€ / 2 = 172,5€ per aangifte.

Toch wat buiten proportie volgens mij.

De advocaat is in bezit van het factuur en beloofde die gisteren te mailen.
Toen ik hem net belde en zeer beleefd vroeg of hij dit alsnog vandaag in orde wou brengen kreeg ik als bot antwoord "als ik tijd heb" en dat ging hoogstwaarschijnlijk vandaag niet meer zijn. Toen ik hem er attent op maakte dat ondertussen de termijn van 15 dagen wel lopende is en we wel graag die factuur zouden willen, kreeg ik hetzelfde botte antwoord. Tja... Vraag ik nu zoveel?!

Dus nog steeds geen factuur gezien.

Bart 01

#18 , 06 okt 2015 13:26

1. Ja het is normaal dat er intresten en forfaitaire schadevergoeding gerekend worden. Alleen is de vraag, gezien u particulier bent, dat wanneer u de hoofdsom alsnog spoedig betaalt er nog moeite gedaan zal worden voor deze intresten.
2. De boekhouder heeft uw aangifte ingevuld. Dit staat buiten kijf. Gezien u geen tarief vooraf heeft afgesproken is de boekhouder gerechtigd om een uurtarief te rekenen. Aan u om te bewijzen dat dit onredelijk zou zijn voor de gevoerde werkzaamheden. Weet wel dat veel accountants beginnen aan 70 € excl btw per uur.
3. Het is natuurlijk moeilijk om me uit te spreken over de hoogte van de factuur zonder het dossier te kennen, maar voor een standaard aangifte particulier is dit wel hoog. Tenzij er natuurlijk een 'specialleke' inzat betrekking op de nieuwe woningfiscaliteit.
4. Mijn inziens had u beter gewoon eerst een kopie van de factuur opgevraagd als antwoord op die mail ipv direct telefonisch te melden dat u dit niet zo maar zou betalen. Het één zal wel het ander uitgelokt hebben.

Reclame

LeenW

#19 , 06 okt 2015 13:36

345 voor 2 aangiften is echt niet normaal hoor!

Bart 01

#20 , 06 okt 2015 14:08

Tja ik ben toch ook al ettelijke uren bezig geweest aan één aangifte van een particulier. Die had eigendommen in Waals, Brussels en Vlaams gewest met verschillende leningen + herfinancieringen en was nog verhuisd ook gedurende 2014. Dossier bespreken, opzoekingen, bank contacteren voor gesplitste attesten, inscannen, ... Moest ik ook 70 € excl btw / uur rekenen zat ik er ook aan voor dat dossier.

Maar inderdaad, in een normaal dossier doe je op één uur al heel wat.

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”