ik ben verliefd, maar heb schulden,

Briand
Topic Starter

ik ben verliefd, maar heb schulden,

#1 , 06 okt 2015 08:08

hallo,
w zijn verliefd op elkaar, kennen elkaar al even, ( paar jaar) we zien elkaar echt graag
maar daar ik schulden heb door mijn stukgelopen huwelijk.
durven we niet samen gaan wonen. hoewel we dat wel graag willen. zelfs trouwen....

maar daar hij eigendommen heeft geërfd zijn we er bang voor dat hij dat kwijt gaat spelen.

zelf heb ik net een collectieve schuldenregeling aangevraagd, daar het me moeilijk is om iedereen te blijven betalen. met mijn kleine inkomen.

is er een mogelijkheid om hem te sparen van mijn schulden?

vraag 2: mijn ex doet er alles aan om zelf niets te betalen, hij is ondertussen al hertrouwd met contract.

de meeste fact. staan idd op mijn naam :( water ellec.en telefoon
maar de auto, en de woning daar was de lening op de 2 namen. ( woning met verlies verkocht)
kan dat?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Briand
Topic Starter

#2 , 06 okt 2015 10:30

heb me al laten vertellen dat een samenwoning met contract of huwelijk met contract een oplossing is,
is dat echt zo?
maar dient dan alles wat hij heeft worden vastgesteld?
zo ja door wie ?
heeft blijkbaar van veel nog facturen, ook op naam van zijn ouders (geërfd)
en enig idee wat dat ongeveer kost?
alvast bedankt voor de hulp voor al mijn vragen

wanton

#3 , 06 okt 2015 11:40

Uw nieuwe relatie is geen hinder om een regeling te treffen met uw ex. Dat staat los van mekaar.
Indien jullie niet gaan trouwen, leven jullie automatisch in een vorm van scheiding van goederen. Uw schulden worden niet overgedragen op uw partner. Het enige dat kan gebeuren is dat er andere afspraken komen bij schuldbemiddeling wegens de nieuwe situatie.
Spijtig dat de abonnementen op uw naam stonden , daar ben jij verantwoordelijk voor. Maar daar moet een regeling met uw ex kunnen. De lening van auto en huis, dat is normaal op de twee namen. Daar kan hij zijn deel niet ontlopen. Bespreek dat met uw bemiddelaar of OCMW.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”