camper gekocht

jacques1968
Topic Starter

camper gekocht

#1 , 04 okt 2015 13:40

beste, ik heb net een nieuwe camper gekocht heb een goed voorschot betaald, het gaat hier om een stock model en zou deze pas in januari kunnen ophalen, moet ik er tevreden mee zijn dat iedereen en nog maanden in en uit kan lopen? of heb ik het recht te vragen om deze af te sluiten.

M.v.g. Jacques

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mbbs1024

#2 , 04 okt 2015 15:05

Ik snap eigenlijk niet waarom je de camper pas in Januari mag afhalen als hij op voorraad is, tenzij de verkoper hem ondertussen nog als demo model wil gebruiken zoals je al denkt, of als de papieren nog niet in orde zouden zijn (invoer/homologatie/....).
Wat is de reden dat je hem niet onmiddellijk kan ophalen ?
Is er daarvan sprake op de bestelbon of is er daarover iets mondeling afgesproken ?

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 04 okt 2015 19:09

Lees je aankoopcontract. Daar staat het antwoord in.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 okt 2015 12:50

Ik begrijp het ook niet goed: je koopt toch een stockmodel, net omdat dit in stock is en meteen kan geleverd worden? Mijn wagen was ook een stockwagen (was toevallig de correcte uitvoering in de correcte kleur: fikse korting gekregen omdat het een stockwagen was) en 14 dagen later kon ik hem ophalen.

Een stockwagen is niet hetzelfde als een toonzaalmodel! Het is niet omdat een wagen in stock is, dat deze ook ergens in een toonzaal staat en iedereen er in en uit kan. Dus inderdaad toch eens nakijken wat je nu echt gekocht hebt, en als het echt een stock model is, vragen waarom deze dan niet meteen leverbaar is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”