Beste,
Dit is mijn eerste maal dat ik post, want er zijn ook leukere dingen om te doen.
Ikzelf ben 20, woon alleen op appartement, ben student en mijn domicilie staat nog 'thuis'
2 dagen geleden hoorde ik dat mijn ouders gaan scheiden. Mevr.S had iemand anders al 2 jaar lang.
Nu is mijn vraag, wat moet mijn vader doen (aangezien ik ook aan zijn kant sta). Ze heeft hem blijkbaar al vrij vroeg overhaald om het huis te verkopen. Eerst wilde ze enkel 2 miljoen van het huis, dan 2,5 , 3 en dan uiteindelijk de helft. (waar ze nu natuurlijk wel recht op heeft)
Ze gaan scheiden via de notaris en ook huis proberen verkopen via die notaris.
Verder hebben wij al gemerkt dat zij de laatste tijd schulden maakt, zodus zitten wij met een bankrekening onder nul. aangezien Mevr.S al het geld beheerde en mijn vader te goedgelovig was, bezit mijn vader nu cru gezegd 0 euro. (wss versluisde ze gwn geld voor haar 'toekomst)
Mijn vader zou er eignlijk maar al te graag blijven wonen, maar is gewoonweg finaniceel niet in staat (jaren heeft hij zijn ziel en hart in dit huis gelegd)
Is het dus zo dat zij zomaar op 1 moment 'haar' deel kan opeisen van het huis bij een scheiding. En zoja, wanneer ? Bij de verkoop of bij uitspraak scheiding ?
Dit zijn zo van die dingen waar je gwn allemaal niet vanop de hoogte bent.
Wat is het beste dat mijn vader nu kan doen ? Gewoon in onderlinge toestemming of wat tegenwerken en hoe ? (mr hij wil ook wel scheiden)
Ik als zoon, wat verandert er ? Ik kan geen studiebeurs aanvragen want de uitspraak gaat niet dit jaar gebeuren van de scheiding.
Is het zowieso als ik bij mijn vader ga 'officieel' wonen , want ik woon alleen, dat zij alimentatie geld gaat moeten betalen ?
Hoe onderhoud ik mijn studies, appartement, want vroeger betaalden zij altijd deel
Ik ga nu wel veel gaan werkn (veel niet officeel)
Gaat mijn kindergeld automatisch naar de persoon bij wie ik ingeschreven ben?
Kan ik beroep doen op advocaat als student ? Pro-deo dan ?
Sry voor al de vragen
Maar vele vragen zullen voor altijd blijven
MVG