Economisch werkloos als interim

theinsecure
Topic Starter

Economisch werkloos als interim

#1 , 30 sep 2015 13:04

Beste,

Ik werk als brandwacht voor Total Safety als interimmer van Z-staffing. Nu is het een rustigere periode en zoals vandaag moest ik niet aan het werk. Ik ben net afgestudeerd en ben rechtstreeks gaan werken. Heb ik recht op een economische werkloosheid uitkering voor de dagen dat die niet aan de slag moet? (Heb nog geen jaar gewerkt) wie kan me hierbij helpen?

Gr.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 sep 2015 15:10

Tijdelijke (o.a. economische) werkloosheid kan je enkel krijgen voor dagen dat je onder contract ligt, maar niet moet werken.

ALs je dus een weekcontract voorgeschoteld krijgt, kan je tijdelijke werkloosheid hebben als je bvb vandaag niet moet werken. Pas echter op dat het interimkantoor je niet vooraf zegt dat je een weekcontract hebt, maar nadien het contract aanpast naar dagcontracten. ALs je dat weekcontract niet in je bezit hebt, probeert men dat wel eens te doen...

Reclame

Terug naar “Andere”