Teugbetaling an eigen gepresteerd uren aan wonig door ex

albertmotar
Topic Starter

Teugbetaling an eigen gepresteerd uren aan wonig door ex

#1 , 31 jul 2008 16:11

Lezers,

Ik zit in een zware echtscheiding alom bekend op forum scheiding. Nu zou ik de woning willen inkopen doch daar is een harde strijd voor aangekondigd gezien tegenpartij alles dwarsboomt.
De woning heb ik echter zelf opgetrokken en dit werd dan ook aangegeven bij de BTW voor maar liefst 5000 werkuren.
Naar het schijnt kan ik deze uren recupereren door een factuur op te maken ten laste van haar en dus mijn eigen uren aan haar aanrekenen.
Mijn vraag zijn er mensen die mij artikels of wetteksten kunnen voorleggen waarbij ik dus een handelsregister zal moeten openen om alzo de gepresteerde uren aan haar aan te rekenen of toch op zijn minst de helft van de uren gezien wij onder het wettelijk stelsel zijn gehuwd.
Of zijn er mensen die al eenzelfde situatie hebben meegemaakt.
PS: ja ik ben bereid de fiscus een hand te helpen (als men mij begrijpt)
Dank
AM.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jul 2008 16:39

Vergeet dit. U kan die werkuren niet aanrekenen aan de huwgemeenschap.

scorpioen

albertmotar
Topic Starter

#3 , 31 jul 2008 16:53

zopas vernomen dat ik dan toch op zijn minst de helft kan factureren
maw 2500 uen aan 25 euro lijkt mij niet onaardig

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jul 2008 17:30

zopas vernomen dat ik dan toch op zijn minst de helft kan factureren
maw 2500 uren aan 25 euro lijkt mij niet onaardig
En van wie hebt u dat vernomen?

Als je zou gaan werken bij iemand anders zou je voor je 5.000 uren werk aan 25 euro 125.000 euro ontvangen hebben. Dit geldt valt in de gemeenschap. Als het nog aanwezig is bij de verdeling ontvang je hiervan de helft of 62.500,00 euro.

Nu ben je niet bij iemand anders gaan werken, maar heb je je eigen huis gebouwd. De waarde van deze arbeid steekt nu in het huis: ook 125.000,00 euro. Bij de verdeling van de gemeenschap, en dus het huis, heb je recht op de helft hiervan of 62.500,00 euro ...

Ik zie dus echt niet welke rechtsregel zou kunnen verantwoorden dat u die arbeid nog eens afzonderlijk gaat factureren. Dit kan u enkel geld kosten aan procederen.

scorpioen

Rebel-with-a-cause

#5 , 31 jul 2008 18:22

Zo'n voorstellen maken alleen de advocaten rijker.

Als je met zo'n gedachte een scheiding wil voeren dan kan dit héél lang duren.

Als je tijdens je huwelijk eender welke werken uitvoert, doe je dit toch niet in gedachten van het te kunnen recupereren indien er een scheiding zou komen.

Ik vind het laag bij de grond om zo'n vraag te stellen. :?

albertmotar
Topic Starter

#6 , 04 aug 2008 10:55

Met alle respect maar mijn vraag is niet laag bij de grond als je de feiten kent.
Nu de zaken wat duidelijker worden is er toch een juridisch poortje om een deel (de helft )van de gepresteerde uren te kunnen recupereren.
wordt vervolgt...

AM.

Lex

#7 , 05 aug 2008 13:04

Als je je ex als een stuk vuil wil behandelen dan mag ze daar, volgens mij, ook naar acteren.

Ik zou in haar plaats al mijn kuis,kook, was en strijkwerk die ze voor u deed aanrekenen.

En als kers op je echtscheidingstaart nog 75 euro per bedprestatie! (+21% BTW als u een factuur wil!)

-------------------------------------------------------------------------------------

U mag stillaan stoppen dit soort vragen, ondertussen bent u al bijna 2,5 jaar bezig met opnieuw en opnieuw,tot ieders verveling toe, dezelfde vraag aan het stellen.

http://www.juridischforum.be/forum/view ... ight=#3918

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”