Niet betalen van schuld

hendrik1996
Topic Starter

Niet betalen van schuld

#1 , 20 sep 2015 06:11

3 Jaar terug heb ik een persoonlijke lening aangegaan met 2 kennissen. Alles mooi op papier vermeld.
Het bedrag bedroeg 25.000€, hiervan is in de laatste 3 jaar 2.000€ terugbetaald.
Echter ging het volledig bedrag na een jaar terug gestort worden.

In Januari heb ik een advocaat onder mijn arm genomen. Vandaag kreeg ik te horen dat 1 persoon in schuldbemiddeling zit, en 1 persoon onvindbaar is. Terwijl die persoon gewoon in dezelfde stad woont mar een valse domicilie gebruikt.
Nu krijg ik te horen dat het mss 7 jaar kan duren voor ik iets van mijn geld zal zien en dat het ook mogelijk is dat ik niets van mijn geld zal terugzien.

Is dit gewoon mogelijk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 sep 2015 08:11

Nu krijg ik te horen dat het mss 7 jaar kan duren voor ik iets van mijn geld zal zien en dat het ook mogelijk is dat ik niets van mijn geld zal terugzien.

Is dit gewoon mogelijk?

Waarom zou dit niet mogelijk zijn ?

Bij geld lenen is er altijd een risico, het is daarom ook dat er kredietverzekeringen bestaan, anders hadden zij een nut.

Persoonlijke vorderingen (zoals kredieten) waarvoor niet gedagvaard is verjaren na 10 jaar.
De verjaring loopt vanaf de datum van opeisbaarheid, Interesten verlopen na verloop van 5 jaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

hendrik1996
Topic Starter

#3 , 20 sep 2015 16:30

Ook al gebruiken ze valse domicilie zodat de gerechtsdeurwaarder hen niet kan vinden? Terwijl iedereen wel weet waar ze effectief wonen?
Zo komt het voor mij over dat het iedere maal je geld leent, je het niet moet terugbetalen?

Reclame

denlowie

#4 , 20 sep 2015 16:40

Zo komt het voor mij over dat het iedere maal je geld leent, je het niet moet terugbetalen?

Geld uitlenen laat je over aan de banken, dit is hun job en zij dekken hun altijd in, en ook zij verliezen elk jaar veel geld aan oninbare vorderingen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus

#5 , 20 sep 2015 17:25

Wat kan u doen
Zorgen dat persoon op valse domicilie wordt doorgegeven aan politie en persoon op voorstel AACB wordt gezet.
Aan politie dient u voorlopig niet door te geven waar u denkt dat hij verblijft.
U geeft dat wel door aan uw advocaat een GDW.
Dan kan daar al bewarend beslag worden gelegd.
Kan uw advocaat uw schuld ook niet laten bijschrijven bij de CSR - tegenpartij heeft al blijkbaar gezondigd tegen de regels door uw lening/schuld niet te vermelden.
Uiteraard beide niet vergeten in gebreke te stellen maar hoe en wat en wanneer zal uw advocaat wel weten.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”