Fietser tegen stoppende auto gebotst

Stef1997
Topic Starter

Fietser tegen stoppende auto gebotst

#1 , 19 sep 2015 20:20

Hallo iedereen.

Ik als fietser heb tegen een stoppende auto gestopt.

Effe uitleggen hoe dit komt.

Ik en 2 andere vrienden reden in een 1richtings straat in, op het einde van de straat begon een auto in ons gat te rijden (wij reden achter elkaar) mijn vrienden moesten links afslagen maar als een gek reed hij ons voorbij ik moest de zelfde straat in als hem, ik versnelde een beetje zoals gewoonlijk, ik reed zo'n 3-5 meter achter de auto, en oppeens slaagt de automobolist alles toe voor een parking plaats, ik als fietser slaagde ook alles toe als gevolg dat ik overkop ging tegen zijn achterkant.
Nu is mijn vraag ben ik hier fout of niet, hij zegt van wel omdat ik als rijdende bestuurder zowel auto, fiets en brommer optijd moet remmen.

M.v.g stef (17 jaar)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika

#2 , 19 sep 2015 20:31

http://www.juridischforum.be/forum/viewtopic.php?t=6981

Best je snelheid en afstand aanpassen. Gelukkig was het geen kind die de straat overstak.

Stef1997
Topic Starter

#3 , 19 sep 2015 20:36

Dat doe ik altijd, de auto versnelde redelijk daarom dacht ik die gaat weg rijden daarom versnelde ik ook, maar dan alles toeslagen voor een parking plaats dan moet je als fietser ook toeslagen, daardoor ben ik over mijn stuur gevallen tegen de auto

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 sep 2015 20:38

http://www.juridischforum.be/forum/view ... ?t=6981<br abp="320"><br abp="321">Best je snelheid en afstand aanpassen. Gelukkig was het geen kind die de straat overstak.
Gelieve niet de moraalridder uit te hangen op basis van een beperkt beeld van de situatie.

Is er een PV opgemaakt? Of een Europees aanrijdingsformulier?
Wat heeft iedereen daarin verklaart?

U moet kunnen stoppen voor elke voorzienbare hindernis. Iemand die plots remt zonder aanwijsbare reden is niet noodzakelijk een voorzienbare hindernis. Als hij bijvoorbeeld verklaart zou hebben dat hij zijn richtingsaanwijzer op had staan, ziet het er voor u al een stuk slechter uit.

Stef1997
Topic Starter

#5 , 19 sep 2015 20:44

Er is een pv aangemaakt, ik heb mijn gegevens moeten invullen en hij ook voor de rest ging hij regelen met mijn ouders
Je moet je richtingwijzers toch voor je gaat afslagen aanzetten en niet als je juist op het moment doet?
Daarbij hij had geen richtingwijzers aanstaan daar ben ik 99,9% overtuigd van.

sloeberken

#6 , 19 sep 2015 20:50

Een pv word door de politie opgemaakt, een Europees aanrijdingsformulier vul je zelf in.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Stef1997
Topic Starter

#7 , 19 sep 2015 20:52

Aanrijdingsformulier bedoelde ik

Turaki

#8 , 20 sep 2015 01:17

1-richtingsstraat? Dan vermoed ik bebouwde kom. Volgende keer met 2 naast elkaar rijden, auto moet maar wachten.

Terug naar “Verkeersongevallen”