Alleenstaande moeder in nachtdienst, kinderen alleen thuis.

Lide
Topic Starter

Alleenstaande moeder in nachtdienst, kinderen alleen thuis.

#1 , 17 sep 2015 16:40

Ik ken iemand die zeer regelmatig nachtdiensten draait en haar kinderen van 8 en 10 jaar van 8 uur 's avonds tot 7 uur 's morgens thuis alleen laat.
Ik ben bezorgd, wat kan ik doen en mag dit ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 sep 2015 17:16

Hangt er allemaal van af, hé. Als het kind van 10 matuur is voor zijn / haar leeftijd en de mama sowieso via GSM bereikbaar is voor de kinderen en héél snel terug thuis kan staan indien nodig... Tja... Ikzelf zou mijn kinderen van 8 en 10 nooit een nacht alleen laten, maar bon...

Geen idee of hier juridisch iets tegen in te brengen is (valt dit onder "verwaarlozing"? Geen idee...)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 sep 2015 17:56

Moeilijke zaak ... alleenstaand wil vermoedelijk al zeggen dat er problemen zijn ( waar is de partner). Wat is haar keuze geen werk en inkomen maar thuis of inkomen en eten maar kinderen alleen.
Als u persoon echt goed kent stel ik voor om eerst een met een www.caw.be te gaan praten kwestie van opties te kunnen aanreiken.
Zeker persoon ook trachten naar die dienst te krijgen voor advies.
Mogelijk zijn er wel opvangmogelijkheden in de buurt.

In elk geval hebben we te weinig info ... hier kan best sociale dienst uit omgeving ingeschakeld worden.
Waarom caw omdat die totaal onafhankelijk zijn.

Reclame

Lide
Topic Starter

#4 , 19 sep 2015 12:00

dank voor de reacties en tip (caw).

Terug naar “Andere”