Hallo, dit is mijn eerste post.
Vandaag een enorm vervelende situatie meegemaakt.
Mijn vriendin en ik gingen vandaag samen mijn auto (verzekerd op naam van mijn vader, ik ben de eigenaar) afhalen van de garage.
We zijn samen met de moto gegaan en mijn vriendin reed dan met de auto terug.
Op een gegeven moment stopte het verkeer voor mij bruusk en moest ik ook kort stoppen. Mijn vriendin heeft dit niet tijdig gezien en is met mijn wagen achterin de moto waar ik op zat ingereden. Door de impact ben ik op mijn beurt in de achterkant van m'n voorligger gereden.
Alle drie de voertuigen hebben voornamelijk blikschade, de motor heeft een klein technisch probleem (de inslag heeft het achterwiel naar voren opgeschoven, nu hangt de ketting los en rijdt hij niet meer heel soepel)
Het aanrijdingsformulier is opgemaakt tussen mezelf (de moto) en de voorligger (personenauto).
Zowel de moto en mijn wagen, bestuurd door mijn vriendin, zijn bij het zelfde verzekeringskantoor op naam van mijn vader ingeschreven.
Dit compliceert de situatie enorm, en voor mij is dit de eerste ervaring met een verkeersongeval. Beide voertuigen konden na afloop gewoon naar huis gereden worden.
Mijn vriendin heeft wel een verzekering "voor derden" of zoiets, ik weet niet wat dit betekent omdat ik het maar vaag gehoord heb. Het zou schade moeten dekken die zij aanricht zelf al rijdt ze niet met haar eigen voertuig?
Hebben jullie advies of ervaringen die me kunnen voorbereiden op "het ergste"? Dit hele voorval spookt geweldig in mijn hoofd.
Bedankt
Tom