deurwaarder voor Electrabel

Mirago
Topic Starter

Re: deurwaarder voor Electrabel

#16 , 02 sep 2015 13:59

Neen neen, dit is een totaal misverstand hoor, mocht ik op de hoogte geweest zijn dat er sowieso een zitting was, dan was ik zeker geweest, laat daar geen misverstand over bestaan;

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#17 , 02 sep 2015 14:05

Neen neen, dit is een totaal misverstand hoor, mocht ik op de hoogte geweest zijn dat er sowieso een zitting was, dan was ik zeker geweest, laat daar geen misverstand over bestaan;
Dan moet ik mij excuseren voor mijn eerdere reactie, ik had inderdaad ook de indruk dat u niet gegaan was omdat het te ver was.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#18 , 02 sep 2015 14:34

De essentiële vraag is of het vonnis in 2011 correct betekend werd. Vraag aan de gerechtsdeurwaarder een kopie van de akte van betekening. U kan dan nagaan op welk adres het vonnis betekend werd en of u op dat ogenblik daar ingeschreven was in de bevolkingsregister.
Normaal gaat een gerechtsdeurwaarder, voor het vonnis te betekenen, het rijksregister raadplegen zodat hij op het juiste adres betekent. De kans is klein dat hij dus foutief zou betekend hebben, maar men weet nooit.

Reclame

mava105

#19 , 02 sep 2015 15:48

Uw grote fout was uw eenzijdige uitschrijving bij Electrabel. Mogelijks zijn de verbruiks facturen toch nog doorgelopen, zeker als verhuurder weigerde meters over te nemen.,

Mirago
Topic Starter

#20 , 03 sep 2015 11:38

Er kwam geen volgende huurder, er dienden werken te worden uitgevoerd aan het pand doch de eigenaar weigerde alle medewerking vandaar natuurlijk maar daar kan ik toch niet aan doen, ik heb wel alles en iedereen verwittigd.

sloeberken

#21 , 03 sep 2015 13:03

Hoe heb je ze verwittigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105

#22 , 03 sep 2015 15:32

Mijn buikgevoel zegt: per GSM

j.demoor

#23 , 04 sep 2015 12:05

‘De vordering tot uitvoering van een rechterlijke beslissing, de actio judicati,verjaart aldus door verloop van tien jaar ongeacht de duurtijd van verjaringstermijn van de schuldvordering die aan deze beslissing ten grondslag ligt‘(Cass., 18 februari 2010,C.09.0237.N,http://jure.juridat.just.fgov.be/).

‘Er was een vonnis bij verstek gewezen door het Vredegerecht van Antwerpen...op 21 september 2010. Beslissing die betekend werd door de Gerechtsdeurwaarder op 29/06/2011...’

De vordering tot uitvoering van die rechterlijke beslissing is dus niet verjaard.

“Art.1514. Degene die beweert eigenaar te zijn van het geheel of een gedeelte van de in beslag genomen voorwerpen, kan tegen de verkoop verzet doen bij exploot, betekend aan de beslaglegger, aan de beslagen schuldenaar en aan de gerechtsdeurwaarder, en houdende dagvaarding van de beslaglegger en van de beslagen schuldenaar, met vermelding in het exploot van de bewijzen van eigendom, op straffe van nietigheid...De vordering schorst de vervolging enkel wat betreft de gerecidiveerde goederen. Er wordt uitspraak over gedaan door de beslagrechter...”(Gerechtelijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”