Nu ben ik een verkoopscontract aan het opstellen.
Zou het mogelijk zijn dat iemand deze eens naleest om te zien of ik toevallig niets zou vergeten te vermelden hierin?
Ik laat de specifieke details achterwege (met cursief), deze staan wel ingevuld natuurlijk.
Overeenkomst voor verkoop auto
Enerzijds, mijn naam, de verkoper
Anderzijds, ...................................................................................., de koper
Verklaren hierbij het voertuig, hieronder omschreven, te verkopen aan de prijs van €numerieke prijs (letterlijke prijs euro).
Het voertuig is een Merk + Model uit bouwjaar, met chassisnummer nummer.
De verkoper verklaart de auto te leveren samen met volgende papieren:
• Car-pass
• Inschrijvingsbewijs
• Tweedehandsrapport
• Gelijksvormigheidsattest
• Laatste keuringsbewijs
Het voertuig wordt verkocht zonder garantie en in de staat waarin het zich bevindt. Na een inspectie van het voertuig verklaart de koper zich akkoord om het voertuig aan te kopen met al zijn zichtbare gebrekken en al zijn bekende en niet bekende verborgen gebreken. De koper ontslaat de verkoper van elke aansprakelijkheid voor verborgen gebreken.
De koper verklaart de auto te betalen via overschrijving/cash, en dit tegen ... / ... / ...... .
Indien er cash betaald wordt, zullen de sleutels (2 stuks) overhandigd worden bij betaling.
Indien er via overschrijving betaald wordt, dient er bewijs van deze overschrijving neergelegd te worden bij ophaling van de auto.
Het voorschot bedraagt ....................... euro, waardoor de koper tegen ophaling nog ................ euro dient te betalen.
De auto wordt opgehaald op ... / ... / ...... .
Als de koper het saldo van de koopprijs niet betaald heeft tegen voormelde datum, zal het contract van rechtswege en zonder ingebrekestelling ontbonden zijn en zal het betaalde voorschot als contractuele schadevergoeding verworven zijn aan de verkoper.
Opgemaakt in Brugge op 26/08/2015 in twee exemplaren, waarvan elke partij verklaart er een ontvangen te hebben.
De koper De verkoper