Bvba van ouders gebruiken

SiemenG
Topic Starter

Bvba van ouders gebruiken

#1 , 25 aug 2015 01:17

Hoi

Even in het kort, ik verdien zo'n 400 à 500 euro per maand (in de zomer iets meer) met enkele websites die ik bezit.
Momenteel geef ik helemaal niets aan en probeer ik zo alles uit te betalen. Aangezien ik nu met een webshop bezig ben zou ik alles toch graag legaal maken.

Nu heeft mijn vader een Bvba(bedrijf in electronica/energie), zou het dus mogelijk zijn om de inkomsten van mijn websites via zijn bedrijf te laten gaan?
En zou het in de toekomst dan ook mogelijk zijn om facturen te sturen als ik mijn webshop online gooi?

Alvast bedankt om me te helpen!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 aug 2015 08:43

Dan zal de bvba ook de belastingen moeten betalen, en ook verantwoordelijk zijn.

Maar dit kan natuurlijk.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Roeland

#3 , 25 aug 2015 08:43

Dat is in principegeen enkel probleem....Maar...

1/ De kans is groot dat je via de notaris gaat moeten passeren om het doel van de vennootschap uit te breiden en langs het ondernemingsloket om de doelsuitbreiding ook in de KBO op te nemen. Dit niet doen kan tot gevolg hebben dat bij B2B verkoop een klant kan weigeren de factuur te betalen.

2/ Verder zal je in principe dan ook als zaakvoerder benoemd dienen te worden binnen de BVBA om rechtsgeldig bestellingen en dergelijke te kunnen doen voor je webshop. Dit houdt echter wel in dat je als zelfstandige geregistreerd zal moeten worden wat dan weer effect kan hebben op je statuut als student en je eventuele kinderbijslag.

Concluderend: het is mogelijk maar de juridische en fiscale gevolgen kunnen onaangenaam/ongewenst zijn. Best het scenario vooraf uitgebreid laten onderzoeken door de accountant van je vader en het ondernemingsloket en ook eens polsen bij de dienst voor de kinderbijslag.

Mvg

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”