Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

trieste vader
Topic Starter

Re: Ex vertrokken uit gezamelijk woonst met ons kind

#136 , 16 aug 2015 10:04

Bedankt vdg2. Ik zal deze keer wel luisteren hoor. Moddergooien ja tis inleidingszitting he dus ik denk niet dat de advocaten veel gaan zeggen. Die van haar ja die zal alle vuile was van mij wel buitenhangen en ik vermoed dat mijn advocaat hier dan wel op zal reageren. Ik vermoed dat de rechter misschien ook wel aan men ex en mij vragen zal stellen ? Me rustig houden bij eender wat men ex haar advocaat zegt en totaal niet reageren zelfs niet lachen of boos kijken zal moeilijk zijn maar zal moeten. En ja ik wil al heel de tijd alles op een volwassen manier afhandelen maar men ex blijft weigeren ( alles via de rechtbank weet je nog)

nog eens bedankt voor de tips al

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sweetlove

#137 , 16 aug 2015 21:06

Hi Allemaal,

Ik heb een blog gevonden http://jeaniezmind.blogspot.nl gaat over gelijke rechten vader/moeder. Het word tijd dat de ogen geopend worden het is toch belachelijk dat moeders maar alles kunnen maken? Een goede moeder denkt aan het belang van het kind en een kind heeft een vader en een moeder nodig! Waarom heeft een moeder meer rechten dan een vader? Waarom moet een vader na erkenning apart nog gezamenlijk gezag aanvragen met toestemming van moeder? Het word tijd dat vaders bij erkenning ook automatisch het gezag moeten krijgen ipv via de rechter met advocaten omdat moeder weigert!

trieste vader
Topic Starter

#138 , 16 aug 2015 22:21

Ja inderdaad ik ben van belgie en heb me al veel mistrapt met dingen op te zoeken.
Zo nog ff wat voorbereiden hier en op schrijven voor de inleidingszitting morgen.

Reclame

trieste vader
Topic Starter

#139 , 17 aug 2015 00:01

merci komt wel goed morgen .

trieste vader
Topic Starter

#140 , 17 aug 2015 13:33

Zo ben terug, kleine overwinning.

Ex wilde eerst paar uur bezoek in bezoek ruimte ik kon der hoofd wel inslaan.
Krijg men dochter elke zaterdag van 8.30 tot 18.30 halen en brengen door mij ( hex weet dat ik geen auto heb maar is al geregeld)
150 euro alimentatie, domicilie bij haar+ kindergeld+fiscaal voordeel. 50/50 bijzondere kosten gezamelijk gezag. uitspraak of zoiets 31 augustus. Was daar wat overdonderd dus moet zo meteen nog terug naar advocaat bellen om te horen of dit voorlopig of definitief is. Ik vermoed voorlopig.

trieste vader
Topic Starter

#141 , 17 aug 2015 13:56

Domme ik, ja waarschijnlijk voorlopig want de facturen van inboedel enzo ging men advocaat bijhouden voor de eigenlijke zitting.

trieste vader
Topic Starter

#142 , 17 aug 2015 18:41

Bah regeling is dus blijkbaar wel definitief. Net een ietsofwat deftige telefoon gehad van men ex. Om wat dingen te vragen en uit te leggen. Begon weeral direct over dat ze haar geldzaken niet heeft kunnen laten bespreken enzo.

Pfff zelfs geen overnachting met men klein hoe kan ik die nu nog opvoeden. Voorlopig moet ik me der bij neerleggen. Als de tijd er is en beetje goodwill van men ex onderling een weekend overeenkomen en dan zo snel mogelijk laten bekrachtigen. Ik voel me toch een beetje in de aap gelogeerd. Had niet verwacht dat hier definitieve dingen gingen gebeuren. En men ex eigenlijk ook niet. Vreemd. Zal het een lange tijd moeten aanzien maar nu afwachten tot ik iets kan regelen met haar . :? Ja vaders worden inderdaad achteruit gestoken in het systeem.

Proberen het beste te maken voor de zaterdagen met men pruts

trieste vader
Topic Starter

#143 , 17 aug 2015 18:49

Advocaat zegt dat er voorlopig niets meer uit te halen valt dan die zaterdagen. Vind het wel vreemd dat ik morgen een brief krijg waar alles staat in uitgelegd, maar dat de rechter heeft gezegd uitspraak, of ik weet niet juist meer wat, op 31 augustus. Blijkbaar had men ex het zelf ook niet door dat dit definitief was, vreemd? Paar maanden wachten en de regeling langs mijn kant goed navolgen. Ex heeft al laten weten dat wanneer ik iets te laat ben ze direct zal bellen pff.

Mariette

#144 , 17 aug 2015 19:39

Ex heeft al laten weten dat wanneer ik iets te laat ben ze direct zal bellen pff.
Bellen naar wie?

Heeft U bezoekRECHT? of heeft U bezoekPLICHT?

(te laat komen is natuurlijk zeer vervelend voor alle partijen: in de eerste plaats voor het kind dat op papa staat te wachten, en ook voor de moeder die eventueel andere plannen heeft gemaakt, maar gehinderd wordt door het feit dat papa het kind nog niet heeft opgehaald. Mijn ex lapte het beginuur (en ook het terugbrenguur) steeds aan zijn laars. Ergerlijk inderdaad. Maar wie zal ze daarvoor bellen?

trieste vader
Topic Starter

#145 , 17 aug 2015 19:40

Geen idee ik vermoed politie klacht neerleggen om nadien met een pak klachten omgangsregeling te laten wijzigen.

duma

#146 , 24 aug 2015 11:17

Je kan geen klacht neerleggen omdat de andere ouder te laat is/niet komt opdagen, wel een melding maken.
Met een resem meldingen zou je dan inderdaad naar de rechtbank kunnen gaan om de omgangsregeling te laten wijzigen.

trieste vader: Deze regeling is te beroerd voor woorden en ik geloof ook niet dat dit definitief is. Dit was een inleidingszitting: Is er wel gesproken over sociaal onderzoek? Bemiddeling? Opbouwende regeling?

Ik ben zeer geïnteresseerd in het verzoekschrift dat je advocaat heeft ingediend.

trieste vader
Topic Starter

#147 , 24 aug 2015 11:32

Mijn advocaat heeft bij mijn weten geen verzoekschrift ingediend of ik heb het toch niet te zien gekregen. Men ex heeft een, volgens mij éénzijdig verzoekschrift ingediend en een zaak tegen mij opgestart. Ik weet nu ook dat ik in hele slechte positie sta wat de rechtsgang betreft. Alles wat ik meer zou willen van omgangsregeling zal via de rechtbank moeten lopen en voor elke aanpassing zal ik grondige argumenten of verbetering van mijn situatie voor moeten hebben. Op de inleidingszitting is alles ineens defintief vastgelegd enkel over de hoogte van alimentatie gaat de rechter op 31 augustus nog uitspraak doen. Omdat ik zo dom ben geweest om voor de zitting op het aanbod van elke zaterdag te springen dat de advocaten onderling zijn overeengekomen. Men ex wilde eerst een paar uur bezoek in een bezoekruimte dus nadat ik dan elke zaterdag te horen kreeg ben ik daar op gesprongen. Slechte reactie waarschijnlijk. Over inboedel en schulden is totaal niet gepraat, dus dat verwijt kreeg ik ook nog van men ex. " En mijn centen dan" ja en mijn wasmachine,droogkast en ijskast en helft inboedel dan ? Wat maakt mij dat nou uit. I k heb men dochter das wat telt. Normaal gezien zou er ook een datum voor evaluatie van de omgangsregeling vastgelegd moeten zijn, maar men advocaat zei omdat het vakantieregeling is voor de rechtbank gaat alles wat anders ??? Was ook aant denken om eventueel in beroep te gaan maar denk niet dat ik er op dit moment meer kan uithalen met de dingen die men ex tegen mij heeft. Plus nog eens zoveel advocaat kosten plus men ex nog wat chagrijniger enzovoort. Binnen 2-3 maand hoop ik dat ze onderling toch een weekend wil overeenkomen dat we het enkel nog maar moeten laten bekrachtigen door de rechtbank, scheelt beetje in de kosten dan. Zij zal hopelijk uiteindelijk ook wel inzien dat dat domme centen zijn. Bemiddeling heeft de rechter heel kort over geweest aangezien er een onderling akkoord was. Opbouwende regeling of eender wat is ook niet tersprake gekomen. Sociaal onderzoek ook niet. De zitting heeft misschien max 30 minuutjes geduurd. Ik verschoot ervan want ik eigenlijk eerst zelf niet goed door dat dit definitief was :(

duma

#148 , 24 aug 2015 12:10

Tja, als je onderling akkoord gaat, is dat natuurlijk iets hélemaal anders. (en dat had je best ook direct vermeldt!)
Ik begrijp niet waarom je dat gedaan hebt als je meer wil?
Wat wil je dan dat de rechter doet? Jullie advocaten komen binnen en zeggen dat mama en papa een onderling akkoord hebben.
Dan gaat die heus niet nog eens zijn tijd verspillen, maar dan denkt ie: OK DAN!

Eigenlijk ben je gewoon dom geweest om daar op te springen, ja. Ik kan het niet anders zeggen.
En waar was je advocaat? Die wéét toch dat een onderling akkoord niet voorlopig is!

trieste vader
Topic Starter

#149 , 24 aug 2015 12:13

Slechte advocaat denk ik. Misschien veranderen. Had op de dag zelf haar collega gestuurd ook :(

En denk dat ze eigenlijk inderdaad aan haar eigen zak denkt want binnen 2-3 maand terug rechtbank terug centen. pfff

En ja ik had er niet moeten opspringen, maar als je al 7 weken je kind niet gezien hebt, ben je ergens blij met alles, ik ben te impulsief geweest.

Ook zou er normaal een datum voor evaluatie van de omgangsregeling moeten vastgelegd zijn, maar men advocaat liet weten dat omdat het vakantieregeling is op de rechtbank alles een beetje anders gaat ???

trieste vader
Topic Starter

#150 , 24 aug 2015 18:47

Op 31 augustus komt er uitspraak. Zou of kan ik er nog tegen in beroep gaan of niet ? En kan het dan slechter uitdraaien dat ik die zaterdagen kwijt ben ?

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”