Mogelijkheden voor opstarten kleine zaak?

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: Mogelijkheden voor opstarten kleine zaak?

#61 , 17 aug 2015 15:56

Nadeel: CommV + LTD's kosten per jaar snel +1000 EUR meer qua administratie dan een eenmanszaak of puur belgische vennootschap aan o.a. zetel in UK,accountant daar...

Denk dus ook maar niet dat je een lening bij de bank zal krijgen, of veel krediet van je leveranciers zonder bijkomende (persoonlijke) borgen...

.
Dit klopt niet de kosten per jaar is voor de LTD rond de 400€ per jaar en geen euro meer.

Van die lening daar heb je een punt, maar de meeste BVBA's moeten ook persoonlijke borg hebben bij een lening.

Ik heb in het verleden nooit één leverancier horen klagen omdat wij met een LTD werken !

De boekhouders(de meesten) raden dit af omdat ze er geen barst verstand van hebben, en niet weten hoe en wat.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell

#62 , 17 aug 2015 20:13

Dat van die € 1.000 heb ik ook gehoord voor een GCV met daaronder 2 LTD"s. Dan zit je inderdaad al vrij snel aan de kosten voor een BVBA.

Geen krediet bij de bank kunnen krijgen, maakt me niet uit. Ik heb geen krediet bij de bank nodig, ook geen leverancierskrediet. Ik doe gewoon boter bij de vis als het gaat om het aanschaffen van diensten of spullen. Ik kan me best voorstellen dat in sommige situaties een LTD niet handig is, maar krediet bij een bank heb ik bijvoorbeeld niet nodig.

Met er zelf geen vertrouwen in hebben, heeft het ook niets te maken.

En dat wantrouwen... dat zal misschien zijn als je in Westmalle of zo bij de lokale sigarenzaak een pak printpapier wilt halen, maar internationaal heb je daar weinig tot geen last van.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”