Leefgeld

Darliiien
Topic Starter

Leefgeld

#1 , 17 aug 2015 14:43

Hallo,
ik had nog eens even een vraagje:
Mijn vriend krijgt leefloon en staat in budgetbeheer (geen schulden,... gewoon door begeleid zelfstandig wonen zo gedaan)
Nu is het zo dat hij, nomaal, op maandag altijd zijn leefgeld krijgt, 40 euro per week.
Maar sinds 2 weken blijft het geld uit, dit door aanvraag van een nieuwe bankkaart (blijkbaar). Vorige week heeft hij dan bij zijn beste vriend 40 euro geleend, maar deze wil nu natuurlijk zelf graag zijn centen terug! Ikzelf kan hem ook niets lenen, daar mijn loon zelf maar krap is en ik zelf nog maa net genoeg heb voor mijn eigen rekeningen te kunnen betalen.
Nu is de vraag: wat kunnen we hieraan doen? Het ocmw is toch verplicht om te zorgen dat hij zijn leefgeld op tijd kreeg? want zonder mij of zijn vrienden, zou hij nu al 2 weken geen eten of drinken meer hebben gehad, dit kan toch zomaar niet? Wat kunnen we hiertegen beginnen, zodat dit nooit meer opnieuw zal gebeuren?

alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 17 aug 2015 15:27

Uitleg vragen aan OCMW.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Darliiien
Topic Starter

#3 , 17 aug 2015 16:24

Uitleg vragen aan OCMW.
Klinkt idd logisch, maar als ze je daar wegsturen met de uitleg 'dat is omdat er een nieuwe kaart is aangevraagd' en 'wij kunnen nu niets storten' dan staan we daarmee ook niet echt verder he...

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 aug 2015 16:28

Het is het OCMW die u de juiste uitleg kan geven, het is ten slotte zij die de betalingen doen.

Maar als je vriend geen schulden heeft en enkel bugetbeheer dan vind ik het persoonlijk dat die 40€ per week zeer weinig is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”