Het zoekgedrag naar werk

fruitvliegje
Topic Starter

Het zoekgedrag naar werk

#1 , 13 aug 2015 15:34

Ik zou graag iets meer over het zoekgedrag naar werk willen weten.

¨De activering van het zoekgedrag naar werk van de rechthebbenden op werkloosheidsuitkeringen, kortweg de dispo procedure¨ Is deze procedure (vanaf juli 2014) van toepassing op alle werklozen tussen 50 en 55 jaar of zijn er uitzonderingen?

Ik ben zelf ziek gevallen in de periode 2012-2013 en heb in 2013 opnieuw een werkloosheidsuitkering bij de RVA aangevraagd. Daarvoor had ik ook een werkloosheidsuitkering en deed ik PWA werk. Ik ben vanaf 2013 in trajectbegeleiding bij de VDAB en GTB en heb ik arbeidszorg toegewezen gekregen in verband met mijn fysieke beperkingen. Mijn huisarts heeft 33 procent arbeidsongeschiktheid geëvalueerd maar ik moest niet bij een RVA arts komen omdat mijn uitkering reeds gefixeerd was na 23 jaar in loondienst te hebben gewerkt. Wat betreft arbeidszorg moet ik van het GTB actief op zoek naar vrijwilligerswerk, dus ik vermoed dat ik ingedeeld ben op participatietrede 3. Ik begrijp nu niet hoe ik mij op deze DISPO moet voorbereiden. Tot slot ik ben bijna 55 jaar oud.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 aug 2015 21:15

Er zijn uitzonderingen:
http://www.rva.be/sites/default/files/a ... 153_NL.pdf

Je kan de procedure ook laten opschorten, zie pagina 4. IK denk niet dat je vrijgesteld bent.

fruitvliegje
Topic Starter

#3 , 13 aug 2015 22:34

Hartelijk dank voor uw reactie.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”