webshop levert niet, maar betaald ook niet terug

perrush
Topic Starter

webshop levert niet, maar betaald ook niet terug

#1 , 12 aug 2015 16:43

Besten,

wat zouden jullie in onderstaande situatie doen.

We bestelden een paar schoenen bij *tuuut* (en betaalden via overschrijving). Omdat de levering te lang op zich liet wachten (maandan) annuleerden we de bestelling. Webshop gaat akkoord met een volledige terug betaling.

Omdat er nog een paar andere akkefietjes waren, gaf ik de webshop een negatieve beoordeling. De eigenaar(s) was hier blijkbaar niet mee opgezet en heeft alles gedaan om de recensie te laten verwijderen (door het bedrijf dat de recensies beheerd) en om me onder druk te zetten om de recensie te veranderen. Toen dit niet lukte kreeg ik een nette 'thank you' mail.

Heel de historie staat op mail, dus daar is geen discussie over.

Maar zoals ik wel verwacht had is het bedrag nog steeds niet terug gestort. Vraag is hoe ik nu best verder kan gaan. Ik heb zelf wel een idee, maar wil alle opties open laten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 12 aug 2015 21:06

aangetekend in gebreke stellen waarin u verwijst naar de verschillende keren dat u contact opnam en dat de terug betaling nog altijd niet gebeurd is.

meld hen in dat schrijven dat bij geen terug betaling binnen de 14 dagen u genoodzaakt bent om het vredegerecht en de economische inspectie in te schakelen, als laatste vermeld dat dit schrijven voor de goede orde zowel via aangetekend schrijven als gewone post zal worden verzonden.

WP002

#3 , 13 aug 2015 10:57

Is het een binnenlandse of een buitenlandse webshop?

Reclame

perrush
Topic Starter

#4 , 13 aug 2015 18:04

Het is een nederlandse webshop. Eigenlijk is het geen webshop, want ze hebben ook een fysieke winkel.

sloeberken

#5 , 13 aug 2015 18:59

Het is een nederlandse webshop. Eigenlijk is het geen webshop, want ze hebben ook een fysieke winkel.
Als u online koopt is deze wetgeving van toepassing.

http://www.test-aankoop.be/hightech/int ... net-tips/2
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Consumenten Koop”