Geannuleerde bestelling ontvangen

faultyflak
Topic Starter

Geannuleerde bestelling ontvangen

#1 , 13 aug 2015 13:48

Ik heb ongeveer een kleine maand geleden een bestelling geplaatst voor een televisie. Dit bij een groot bedrijf dat oa andere verkopers producten laat verkopen via zijn website. Mijn aankoop was bij zo'n verkoper.

Na een 3 weken (1 week na bestelling verzonden, dan nog eens 2 weken gewacht) heb ik gemaild met de vraag of mijn televisie wel verzonden was. De track&trace informatie gaf namelijk aan dat mijn product nog niet verzonden was. Ik kreeg hierop als antwoord dat het pakket wel verzonden was, maar waarschijnlijk verloren was gegaan. Ze zouden het bedrag terugstorten. Deze communicatie was niet met de verkoper zelf maar met het groot bedrijf.

Nu vandaag (een week later) komt dit pakket aan (niet aangetekend). Omdat ik niet wist of ik mijn betaling al had terug gekregen heb ik het maar aangenomen (dit blijkt wel het geval te zijn). Ondertussen heb ik ergens anders een televisie gekocht en heb ik hier ook geen interesse niet meer in.

Voor ik contact opneem met het bedrijf zou ik willen weten of ik mag verlangen dat ze de verzendkosten terugbetalen. Ik veronderstel namelijk dat zij in fout gegaan zijn?

Alvast bedankt voor jullie input

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002

#2 , 13 aug 2015 16:40

Hebt u de mails nog als bewijsstuk?

faultyflak
Topic Starter

#3 , 13 aug 2015 18:21

Hebt u de mails nog als bewijsstuk?
Jazeker. Dit is het belangrijkste deel veronderstel ik:

Code: Selecteer alles

I am so sorry your shipment was lost in transit. I've checked your order and see it was placed with xxx , a seller on our website. Because xxx inventory is constantly changing, we can't replace items sold by them that are Fulfilled by yyy. I have requested a refund to your credit card in the amount of EUR 549.00. You will receive an e-mail when the refund is completed.
Ik heb dan later ook nog een mail gehad dat het bedrag was overgeschreven.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 aug 2015 15:32

Heb ik het nu goed voor dat bedrijf YYY jou terugbetaald heeft, omdat verkoper XXX een televisie die YYY maakt / distribueert, niet toegekomen is? Wat is de relatie tussen YYY en XXX, want het is wel vreemd dat een bedrijf jou terugbetaald omdat een ander bedrijf zijn verplichtingen niet nakomt. Het betreft hier ook geen klein bedrag!

Anyway, je geld heb je dus sowieso terug, maar je hebt alsnog de TV gekregen? Ik zou nu geen idee hebben aan wie je moet laten weten dat de TV toegekomen is? Aan XXX die de TV verstuurt heeft, of aan YYY die je terugbetaald heeft? Als je héél eerlijk bent, laat je aan YYY weten dat de TV van XXX alsnog toegekomen is, maar dat je geen interesse meer hebt en ze de TV mogen komen ophalen. Als je niet héél erg eerlijk bent, hou je gewoon de TV en hoop je dat er niemand meer naar kraait. Voor YYY is het toestel blijkbaar "lost in transit". Nu zij hebben terugbetaald, is voor hen waarschijnlijk de zaak afgelopen. Zeker als YYY een groot bedrijf is, is deze "list in transit" als verlies ingeboekt en gaat er niemand meer naar omkijken. Als ze er toch nog "naar kraaien" hou je gewoon de TV ter beschikking om terug opgehaald te worden door hen (of op hun kosten terug te sturen).

Maar ik zou toch graag de relatie tussen XXX en YYY weten, want ik vind het een nogal vreemde situatie...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”