Vooreerst bij u bank die domiciliering laten stoppen, en Exxxxt in gebreke stellen met een AS en u geld terug eisen.
Een bank kan dit niet meer stoppen. Daarvoor moet je bij de begunstigde van de domiciliering zijn (te biechten gaan bij den duivel).
Bank moet wel het geld inhouden tot er een oplossing is. Dus is het wel voornaam dat je naar u bank gaat.
Als consument kunt u elke inning tot 8 weken na de betaling betwisten. De bank is tijdens die periode verplicht om het betwiste bedrag terug te storten, zelfs zonder dat u als consument moet kunnen bewijzen dat er een fout is gebeurd. Dat is een soort van ‘eerste hulp bij ongevallen’. Eerst geld terug, en daarna kunt u met de leverancier tot een akkoord komen over het bedrag dat echt verschuldigd is.
Tot 13 maanden nadien hebt u als consument nog bijkomend het recht om de inning te betwisten. In die tweede periode betaalt de bank niet automatisch terug, enkel als u kunt aantonen dat de betwisting terecht is. Dat kan bijvoorbeeld op basis van een akkoord met de leverancier in kwestie of door een vonnis van de rechtbank.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet.