Dat is eigenlijk een vraag die alleen uzelf kan beantwoorden aangezien hier zeer veel factoren in rekening gebracht moeten worden en alleen uzelf kan bepalen hoe belangrijk elk van deze factoren voor u is. Gerelateerd aan uw voornemen om uit uw huurhuis te vertrekken met zo weinig mogelijk kosten, moet u zich misschien de vraag stellen of u vandaag uw droomhuis gaat laten schieten vanwege een mogelijke boete van 3 maanden huur. En bijkomend, de prijs van een huis vandaag KAN een veelvoud van deze boete goedkoper zijn dan hetzelfde huis over 3 jaar.Wat zou dan een correct tijdstip zijn om te beginnen zoeken naar een eigen woonst, als dat al min of meer bepaald kan worden. Het zou natuurlijk de bedoeling zijn om al iets gekocht te hebben zodat we daarin kunnen trekken eind 2017.
Dus eigenlijk komt het erop neer dat de einddatum van de 3 maanden opzeg na 1 December 2017 moet liggen want op die dag zitten we 3 jaar in het appartement en moeten we dus geen opzeg vergoeding meer betalen.
Dus kan je in theorie al vanaf 2 September opzeggen? Maar je rekent een marge van een maand voor alle veiligheid.
Een extra vraag op onze situatie, hoort hier waarschijnlijk niet bij 'huren' maar ik stel ze toch maar. Ook al is het gewoon om de situatie gemakkelijk te maken.
Als we dus eventueel ons appartement opzeggen voor 30 September 2017 en we dus met een opzeg van 3 maand we op 31 December 2017 van ons contract afzijn.
Wat zou dan een correct tijdstip zijn om te beginnen zoeken naar een eigen woonst, als dat al min of meer bepaald kan worden. Het zou natuurlijk de bedoeling zijn om al iets gekocht te hebben zodat we daarin kunnen trekken eind 2017.
Als huurder neemt u zich dan ook best zeker en verstuurt u de opzeg ten laatste tien dagen voor het einde van de maand (u wil de opzeg bv laten starten op 01/09/2015, dan verstuurt u deze niet later dan 20/08/2015.).§ 9. In alle gevallen waarin een opzegging te allen tijde kan worden gedaan, neemt de opzeggingstermijn een aanvang de eerste dag van de maand die volgt op de maand tijdens welke de opzegging wordt gedaan.) <W 1997-04-13/43, art. 6, 002; Inwerkingtreding : 31-05-1997; zie evenwel W 1997-04-13/43, art. 15>
Altijd best een eigen topic starten maar nu je de vraag toch hier geplaatst hebt kan je het antwoord hierboven eigenlijk al lezen...Dag
Heb een contrackt van 3 6 9 ik heb een huis gevonden en kan volgende maand de 15 er in trekken Ik ga maandag een aangetekende brief schrijven dat ik eind volgende maand er weg ben is dit goed of moet ik echt 3 maanden doen vdg