waar moet werkgever betalen tijdens ziekte werknemer

pukje
Topic Starter

waar moet werkgever betalen tijdens ziekte werknemer

#1 , 09 aug 2015 08:48

De situatie
Ik woon in België en werk in Nederland.
Tijdens ziekte verblijf ik in België en krijg
Loon uit Nederland
Over de periode dat ik ziek ben en in België verblijf moet daarover belasting betaald worden in woonland België.
hoe meer je weet, hoe meer je erachter komt dat je niets weet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 09 aug 2015 09:02

Je krijgt loon uit Nederland door Nederlandse arbeid. Belastbaar in Nederland dus.Dat je je ziekte in België spendeert, maakt afaik niets uit.

pukje
Topic Starter

#3 , 09 aug 2015 09:48

Ja dat dacht ik ook maar begin te twijfelen

ik lees op
http://nbu.be/nl-NL/archief/item/3356-w ... lary-split

o.a. het volgende:

Bijvoorbeeld
Ziektedagen tellen als werkdagen en worden – normaal gesproken – fysiek doorgebracht in het woonland. Beschikbaarheidsdiensten (wachtdiensten en dergelijke) tellen ook mee.
Vakantiedagen daarentegen tellen dan weer niet mee. Deze zijn geen onderdeel van de vervulling van de dienstbetrekking. Of officiële feestdagen meetellen is de vraag. Vroeger telden deze ook niet mee. In de uitspraak van 22 november van de Hoge Raad worden de feestdagen niet meer uitgesloten, waardoor deze wel meetellen als ‘uitoefening van de dienstbetrekking’. Dit lijkt mij een vergissing.
.....................

Ziekte dagen zijn werkdagen uitgevoerd in België waarvoor je een vergoeding krijgt als ik het goed lees mag Nederland over dat inkomen
geen belasting heffen maar dan wel België ??

Reclame

JPV

#4 , 09 aug 2015 17:14

dat gaat over mensen die in Beide landen effectief normale prestaties regelen (meer dan 10% in 1 land). Volgens de eerste post werk je enkel in Nederland, dan telt die regeling qua ziekte niet.

pukje
Topic Starter

#5 , 09 aug 2015 18:46

Snap het
ik werk de volle contract uren in Nederland dus voor mij geld dat niet.
evt is het dan wel interessant om dan iets van het werk in België te doen
ivm pensioen ziekte verzekering (kan dan ziekte verzekering Nederland opzeggen).
Of heb ik het hier mis ?

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”