betaalde autoverzekering, maar geen document

smilingmama
Topic Starter

betaalde autoverzekering, maar geen document

#1 , 08 aug 2015 15:19

Wanneer ben je als bestuurder van een auto wettelijk gezien verzekerd. Vb. de verzekering werd per overschrijving betaald op de dag van verval, zoals vermeld op het verzekeringsdocument? maar je bent nog niet in het bezéit van het officiele document, door vb. weekend wanneer geen post verdeeld wordt. Ben je verzekerd als je een bankbewijs hebt met de betaalde verzekering?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 aug 2015 15:24

Normaal loopt de groene kaart nog dertig dagen na de vervaldatum !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105

#3 , 08 aug 2015 16:07

Als je de dag van verval pas betaald, staat het geld pas op de rekening van de verzekering NA de vervaldag. Theoretisch ben je dan te laat met uw betaling.

Reclame

chantika

#4 , 08 aug 2015 16:22

Zal van verzekering tot verzekering verschillen. Bij mij is dit 14 dagen . Op de groene kaart staat de datum vermeld (beide datum inbegrepen.)

De groene kaart is het bewijs dat je verzekerd bent.

En als je pas betaald op datum vermeld op groene kaart ben je in mijn geval 14 dagen te laat. Probeer het eens uit bij de keuring. Geef daar je bankbewijs in de plaats van je groene kaart.

marc mortier

#5 , 08 aug 2015 16:29

Mijn verzekeringsmaatschappij, bij wie ik al jaren verzekerd ben, stuurt me de groene kaart samen met de uitnodiging om de premie te betalen. Klantenservice ?

mava105

#6 , 08 aug 2015 16:36

Gebeurd bij mij ook. Ik ontvang de groene kaart samen met de uitnodiging op te betalen binnen de 3 weken. :)

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 08 aug 2015 16:37

Bij mij idem.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

chantika

#8 , 08 aug 2015 16:38

Blijkbaar meer vertrouwen in jullie dan in mij en ts.

basejumper

#9 , 09 aug 2015 18:48

Een autoverzekering verliest pas zijn dekking als de verzekeringsnemer bij aangetekend schrijven van de verzekeringsmaatschappij. Uw verzekering blijft minstens tot 15 dagen na vervaldatum geldig.

http://www.autoverzekering-berekenen.be ... kaart.html
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

artemis

#10 , 09 aug 2015 19:29

Probeer het eens uit bij de keuring. Geef daar je bankbewijs in de plaats van je groene kaart.
En hoe gaan ze bij de keuring (of ergens anders) weten dat het om je autoverzekering gaat met enkel een gestructureerde mededeling?

TS betaalt nu in elk geval te laat.

Terug naar “Algemeen”