Beste,
Ik ben reeds een tijdje aan het bouwen met de SOD firma, tot nu toe waren er geen problemen en alle werken zijn netjes en goed uitgevoerd.
Echter nu duikt een 'probleem' op.
Ze hebben onze zonnepanelen geplaatst, maar deze liggen naar mijn zin en volgens het uitvoeringsplan veel te hoog. Het was de bedoeling om de doorvoeren van de ventilatie-unit boven de zonnepanelen te laten uitkomen maar dat kan nu niet meer omdat die panelen tot bijna in de nok liggen.
Ik heb contact opgenomen met de project leider en deze gisteren gezien, maar zijn uitleg was dat zonnepanelen zo hoog mogelijk moeten liggen omdat ze dan meer opwekken (niet dus) en dat de architect zomaar wat op het plan zet naar zijn zin...
Ze gaan er op dit moment dus niets aan doen en zijn van plan de doorvoeren aan de voorkant van het dak te maken, iets wat ik lelijk vind en wat het uitzicht van de woning helemaal verandert. Die buizen zijn nogal groot en dik (250mm diameter).
Het lastenboek spreekt van een PV-installatie van 4000Wp en een ventilatie-unit klasse D en dat staat er natuurlijk allemaal.
Ik weet dat technisch niets mis is met deze oplossing en sommige mij waarschijnlijk een 'zeikerd' vinden, maar ik zou hier toch actie tegen willen ondernemen als het kans van slagen heeft. Is een ondertekend uitvoeringsplan genoeg om mij op te beroepen?
Ik heb voor het goedkeuren om te starten met bouwen mij op de visuele uitvoeringsplannen gebaseerd en ging in de veronderstelling dat het dan zo gebouwd wordt.
Mijn keuze om SOD te bouwen was eigenlijk bedoeld om deze discussies niet te moeten aangaan, maar dat is een absolute misser blijkbaar.
Welke stappen kan ik ondernemen? Of is het bouwfirma baas, ja knikken en betalen...
Dank