Dag allemaal,
Wij maken sinds kort gebruik van het populaire freelance platform "Upwork", waar we specifieke freelancers inhuren van over heel de wereld. Voor diegenen die niet bekend zijn met deze website, dit is een platform dat ondernemingen en freelancers met mekaar verbind in ruil voor een percentage dat de freelancer moet laten vallen.
Bij het afprinten van de facturen van vorige maand merkten we dat nergens een BTW nummer of verdere informatie van de freelancers wordt vermeld (enkel de naam van de freelancer, al onze gegevens incl. BTW nummer en het bedrag met overzicht van het gepresteerde werk).
We hebben contact opgenomen met Upwork en dit is wat ze zeiden :"Upwork does not charge VAT or any other form of taxes to any client—US or international—and all users are responsible for claiming their payments according to their local tax laws."
Dit helpt mij toch totaal niet verder? Hoe kan ik deze aankoopfacturen inboeken zonder een geldig BTW nummer?
Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit kan oplossen, of zelf ervaring heeft met Upwork (dat toch ruim 10 miljoen gebruikers telt, en toch conform zou moeten zijn met onze wetgeving)
Alvast dank bij voorbaat.
Groeten
Jeroen