Scheiding volgens Belgisch recht of buitenlands ?

William79
Topic Starter

Scheiding volgens Belgisch recht of buitenlands ?

#1 , 10 jun 2008 15:34

Beste mensen,

Ik ben sinds een twee jaar getrouwd met een buitenlandse vrouw, ik ben ook getrouwd in haar land van herkomst maar we hebben er nooit samen gewoond. Een paar maand geleden zijn wij naar haar land van oorsprong verhuisd en kort (2 dagen) daarna heeft zij mij duidelijk gemaakt dat ze wil scheiden. Ik ben teruggekeerd naar België omdat ik duidelijk niet meer welkom was ondertussen staat heel onze inboedel wel ginder, ik ben ginder ook nooit ingeschreven geweest. Ik voel wel een beetje gerold eigenlijk. We hadden in België ook een appartement dat evenwel door mezelf is aangekocht voor het huwelijk dit appartement was tevens de laatste officiële gezamenlijke verblijfplaats. De lening heeft ook altijd op mijn naam gestaan. Het appartement is verkocht vlak voor de verhuis naar het buitenland, zij eist nu de helft van de verkoop alhoewel ze er nooit een euro heeft in geïnvesteerd, uitgezonderd de kapitaalsaflossingen na het huwelijk.
Zij eist nu ook dat de scheiding plaats vind volgens de wet van haar land en niet de Belgische wet. Kan dit zomaar aangezien ik daar nooit officiël gewoond heb ? Ik heb reeds legaal advies ingewonnen in België en ben nu van plan dit ook te doen in haar land van herkomst.
Ik wou gewoon even polsen wat de experten hier op deze situatie te zeggen hebben.
Alvast bedankt voor uw reactie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lydi

#2 , 02 jul 2008 20:37

ik wil mijn bericht verwijderen maar dat kruisje waar men de berichten mee verwijderd staat er niet
Laatst gewijzigd door lydi op 04 jul 2008 20:03, 2 keer totaal gewijzigd.

roadie

#3 , 03 jul 2008 12:54

Beste William,
je mag me gerust berichten per PB, gezien ik de procedure ken.
Per PB kan je me ook enkele details geven: zoals: werd het huwelijk in België gelegaliseerd? Is je vrouw genaturaliseerd Belg?

Reclame

William79
Topic Starter

#4 , 15 jul 2008 13:24

Het huwelijk is in België gelegaliseerd, mijn echtgenote is niet genaturaliseerd tot Belgische.

Terug naar “Echtscheiding”