kan er geëist worden dat men een lening van 1984 volledig heeft terug betaald, er is wel een gehantekende schuldbekente

Alwaysremember
Topic Starter

kan er geëist worden dat men een lening van 1984 volledig heeft terug betaald, er is wel een gehantekende schuldbekente

#1 , 06 aug 2015 01:31

Bij het overlijden van moeder, is er een bewijs van schuldbekentenis (1984) gevonden dat zowel door moeder als dochter en schoonzoon zijn ondertekend waaruit blijkt dat ze geld heeft geleend zonder intrest maar met de overeenkomst om het volledig bedrag terug te betalen. Nu blijkt dat deze lening niet of niet volledig is terugbetaald. Omreden dat de dochter en schoonzoon voor de dood van moeder een compromi hebben laten ondertekenen onder dwang stel ik mij de vraag of wij kunnen eisen dat ze het bewijs van terugbetaling kunnen voorleggen. Gezien de ruzies in de familie en specifiek tussen dochter en schoonzoon stel ik mij deze vraag

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 06 aug 2015 06:27

wanneer is er een "compromis" ondertekend, wat staat daar exact in en van wanneer dateert de laatste terugbetaling?

Alwaysremember
Topic Starter

#3 , 06 aug 2015 10:04

Het compromi is getekend op 01 April 2013, maar nooit ingediend omreden dat moeder fysiek niet in staat was om dergelijk document te lezen.
Door de vrederechter om die reden onder bewindvoering geplaatst. Het bedrag was ook veel te laag (venale schattingswaarde 645 000€ bedrag compromi : 360 000 €

Reclame

Alwaysremember
Topic Starter

#4 , 06 aug 2015 10:06

De bewijzen van terugbetaling hebben we niet gevonden, moeder heeft altijd verklaart dat ze het bedrag niet hebben terugbetaald zoals het afgesproken was.

sloeberken

#5 , 06 aug 2015 11:10

Een lening uit 1984 is reeds lang vervallen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Alwaysremember
Topic Starter

#6 , 07 aug 2015 10:30

Indien een handgeschreven testament bij de notaris geregistreerd bepaling bevat die niet wettelijk zijn, kan men dit testament laten ongeldig verklaren.
Het is een testament van 2004 waarin bepaald is dat de erflater zijn vermogen verdeeld (voor elk 25%) onder de twee kinderen en kleinkinderen van een van de kinderen. Het andere kind heeft geen kinderen

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”