Factor vennootschap bij grotere opdrachten

zinc
Topic Starter

Factor vennootschap bij grotere opdrachten

#1 , 05 aug 2015 16:08

Beste forumleden,

Speelt het hebben van een vennootschap een rol bij het nemen van een beslissing om een opdracht uit te besteden? In mijn geval vooral dan in grafisch ontwerp en print.

Als eenmanszaak heb ik verschillende aanvragen voor offertes ontvangen via mijn website van grotere bedrijven. Bedrijven met minstens 10 mensen in dienst, geen overheidsinstanties en offertes die starten bij €8000. Van alle grote aanvragen die ik heb ontvangen heb ik geen enkele opdracht kunnen binnenhalen. Wanneer ik echter vraag achter de reden krijg ik uitlopende antwoorden. (budgettaire redenen, werken toch liever met iemand in de buurt, professionele indruk maar moet u toch weerhouden...)

Wat ik probeer achter te halen is hoe het komt dat ik grotere opdrachten niet kan binnenhalen, terwijl bij de kleinere opdrachten er een hele hoge conversie is. Zou het hebben van een vennootschap een rol kunnen spelen bij het nemen van hun beslissing?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 aug 2015 16:28

Daar kijk mij gedacht niemand naar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

zinc
Topic Starter

#3 , 05 aug 2015 17:40

Ik begrijp dan ook niet waarom ze mij in de eerste plaats contacteren. Mijn portfolio staat op de website. Wanneer ik een mail ontvang probeer ik zo snel mogelijk een offerte op te maken en indien nodig telefonisch te contacteren.

Wanneer gevraagd stel ik ook een projectplanning op. Dan krijg je na al die moeite een standaard antwoord van ons projectteam heeft de offertes bekeken en jullie offerte werd uiteindelijk niet weerhouden. Het is al verschillende keren voorgevallen, dus vraag mij nu echt af aan wat het ligt. Prijzen ook al verschillende keren aangepast, dat ik zelfs begon te denken van misschien dat ik te weinig vraag en daardoor ben weerhouden.

Reclame

denlowie
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 aug 2015 19:24

Mijn ervaring op meerdere forums hebben me geleerd dat men tegenwoordig zeer veel offertes aanvraagt om dan er één uit te kiezen.

Vroeger was dit niet zo men vroeg prijs aan 2 a 3 firma's en dan koos men de firma voor het werk of de goederen, het ook dat men nu een rekent voor een gedetailleerde offerte, en gelijk hebben ze.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fortuin

#5 , 06 aug 2015 00:56

Ik begrijp dan ook niet waarom ze mij in de eerste plaats contacteren. Mijn portfolio staat op de website. Wanneer ik een mail ontvang probeer ik zo snel mogelijk een offerte op te maken en indien nodig telefonisch te contacteren.
De wereld zit vol met "vissers". Soms vragen ze aan 10 (of 20!) freelancers / bedrijven prijs om een idee te krijgen van wat de correcte prijsrange is, zonder zelfs de bedoeling om het project te gunnen. Hoe langer je zelfstandig werkt, hoe sneller je deze in de toekomst eruit zal kunnen halen.

Je moet ook beseffen dat niet uit elke aanvraag een project zal komen. Nog belangrijker is, hoe hoger het budget van de klant, hoe makkelijker vaak om met hen te werken. Meestal is het makkelijker werken op een project van 25-50-75.000, dan op een project van 5 of 10.000. In de hogere prijsklasse willen bedrijven vaak gewoon een probleem opgelost zien zonder er zelf te veel over te moeten nadenken. Daar heb je vaak ook geen last van het "10 offertes" probleem.

Persoonlijk kan ik enkel aanraden om te mikken op de hogere prijsklasse. Veel mensen zullen het misschien niet geloven ("Ze gaan dat nooit willen betalen!!!!"), maar ervaring leert mij dat dat werkt. Mits een aangepaste / toegespitste manier van verkopen kan je zeker brands / logos / etc verkopen aan (iets grotere) bedrijven voor 50.000-100.000-200.000 met je eenmanszaak !

PS: Factor vennootschap: gering. Maar kan nooit geen kwaad minstens één vennootschap te hebben denk ik.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”