Hallo,
Dit nieuwe onderwerp heeft te maken met een eerder onderwerp dat ik een hele tijd geleden heb opgestart: dit is hier terug te vinden.
ondertussen is er schot in dit verhaal gekomen: 11 juni ben ik moeten verschijnen op de Rechtbank vna Eerste Aanleg, Afdeling Burgerlijke Rechtbank. Daar heeft de rechter besloten over te gaan tot (nu kan het zijn dat ik verkeerde terminologie gebruik, daar ik geen advocaat of zo ben) beschikking van artikel 747. Hierbij zullen verschillende termijnen worden opgegeven: vermoedelijk zal ik als verweerder eerst mijn conclusies op papier moeten zetten, waarna de aanklager hetzelfde zal moeten doen. De rechter zal dit dan bestuderen en zijn vonnis hierop baseren.
Daar ik mezelf verdedig in deze zaak en dus geen beroep doe op een advocaat, probeer ik langs deze weg wat hulp te vragen. Ik heb zonet telefonisch contact opgenomen met de rechtbank (met de receptionist o.i.d.) daar ik sinds 11 juni nog niets heb mogen vernemen. Die wist mij te vertellen dat de beschikking gepland staat op morgen 4 augustus en dat de zaak uiteindelijk zal gevonnist worden op 10 maart 2016.
Bon, wat is nu mijn vraag: ik zal na morgen een brief mogen verwachten met de boodschap dat ik mijn verweer op papier moet zetten. Nu is mijn vraag of hier templates o.i.d. voor bestaan. Moet mijn verweer aan bepaalde vormeisen voldoen, of doe ik maar gewoon wat mij het beste lijkt?
Zijn er ergens voorbeelden terug te vinden waarop ik mij kan baseren?
Alvast bedankt voor de hulp!
Mvg,
Don