verkoop aan deur

demaesp
Topic Starter

verkoop aan deur

#1 , 05 aug 2015 08:40

Beste,

In februari 2015 hadden we een deur aan deur verkoper op bezoek om een stofzuiger te demonstreren.
Hij liet de stofzuiger na de demo bij ons thuis om hem één week uit te testen. Wij lieten diezelfde week telefonisch weten wat we het toestel niet gingen aankopen en dat ze het terug mochten komen ophalen. De firma ging contact met ons opnemen en een technieker sturen om het toestel te komen ophalen. Nu 6 maanden later is dit nog steeds niet gebeurd. Wat zijn onze rechten als ze dit niet komen ophalen?

Mvg, Peter De Maesschalck

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 05 aug 2015 10:37

Stuur een mail waarin u zegt dat ze nog 2 weken hebben om hun toestel op te halen, verwijzend naar de eerdere afspraken, zo niet gaat u er van uit dat ze het toestel niet meer komen ophalen. Daarna kunt u er min of meer mee doen wat u wil.

WP002

#3 , 05 aug 2015 10:46

Vervang in de mail van LeenW het woordje 'mail' door 'aangetekende brief', dan hebt u een fysiek bewijs in handen.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 aug 2015 14:32

Beste,

In februari 2015 hadden we een deur aan deur verkoper op bezoek om een stofzuiger te demonstreren.
Hij liet de stofzuiger na de demo bij ons thuis om hem één week uit te testen. Wij lieten diezelfde week telefonisch weten wat we het toestel niet gingen aankopen en dat ze het terug mochten komen ophalen. De firma ging contact met ons opnemen en een technieker sturen om het toestel te komen ophalen. Nu 6 maanden later is dit nog steeds niet gebeurd. Wat zijn onze rechten als ze dit niet komen ophalen?

Mvg, Peter De Maesschalck
Als je de stofzuiger kan gebruiken, zeg je niets en gebruik je het ding gewoon ;-). Ik vermoed dat ze het gewoon vergeten zijn en je er niets meer van zal horen als je er niet zelf naar vraagt. Als ze er dan toch nog omkomen, geef je de stofzuiger mee, maar tot dan heb je er toch geniet van.

Als je het ding niet wil gebruiken en het in de weg staat, volg je de raad van hierboven op: stuur een AS waarin je hen X-aantal tijd geeft om het op te halen, en zeg dat je het daarna niet meer voor hen gaat bewaren. Daarna kan je hem dan verkopen / weggeven / naar het containerpark doen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”