Kinderen aanzetten tot ... DRINGENDE VRAAG

albertmotar
Topic Starter

Kinderen aanzetten tot ... DRINGENDE VRAAG

#1 , 14 jul 2008 10:03

Lezers

Een van mijn kinderen die momenteel bij mij is (tijdens het omgangsrecht van één maand) spaart moeite nog mogelijkheden om ruzie te stoken in het huishouden. Gaande van smijten met stoelen tot bedreiging met mes en vork het stukslaan van spoelgoed of andere delen van de inboedel.
Dit alles gebeurd nadat de moeder telefonisch contact heeft gehad met de kinderen. Voor het contact is alles in orde maar na het telefonisch contact is het duidelijk dat de moeder de kinderen aanzet tot ruzie en andere buitensporige tucht.
Mijn vraag is kan ik eventueel een klacht indien dat dit moet stoppen zo ja op basis van welk artikel.
(aanzetten tot ontucht …. )
Pittig detail alles staat op film (waarbij zelfs te horen is dat de moeder de kinderen dwingt om de telefoon te nemen om contact te zoeken met haar)!
Ze heeft de kinderen een GSM meegegeven waardoor er op eender welk moment contact kan zijn met de kinderen. Ik heb de kinderen hun GSM afgenomen en uitgezet omdat ikzelf ook alle contact met de kinderen wordt geweigerd (lees geboycot door de moeder)
Ik heb het CAW op de hoogte gebracht en die hebben onmiddellijk een afspraak met mij geregeld om mij te horen (resultaat hiervan volgt later)
Graag een mening,

AM.
Laatst gewijzigd door albertmotar op 15 jul 2008 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 14 jul 2008 21:09

Vraag aan de politie de klacht te laten kwalificeren onder "kind in nood"

Verder indien het van toepassing zou kunnen zijn dan kan je beide afdrukken en laten bijvoegen aan het PV
* 3 exemplaren meegeven
1 voor het opsturen naar de PDK
1 voor het archief van de politie
1 voor het centraal archief

http://www.f4j.be/doc/doc08/080619_1_ja ... _papa.html
http://www.f4j.be/doc/doc08/080528_Jare ... deren.html

Mogelijks is volgend document "Dringende en belangrijke informatie voor de rechtbank" ook nuttig om eens door te nemen
www.f4j.be/ouderverstoting/infopas.pdf

Uiteraard is het niet eenvoudig maar het belangrijkste is concequent te zijn en te blijven. Respect is iets wat je moet verdienen, dus ook in die situaties.

Zorg er voor dat je zoon/dochter voldoende ruimte heeft om zijn verhaal te doen.
Als de gemoederen dreigen overherhit te raken, dan moet je de zaak laten afkoelen

RR

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”