Jas van dochter tegen alle afspraken in niet teruggeven

Fruitmand
Topic Starter

Jas van dochter tegen alle afspraken in niet teruggeven

#1 , 30 jul 2015 19:43

Ik weet niet waar dit onderwerp thuis hoort maar ik ben echt ten einde raad ...
mijn ex-partner en ik hebben samen een dochter van 4. Er is een tussenvonnis waarin staat dat hij 175 euro alimentatie moet betalen per maand vanaf januari 2015 en hij heeft nog steeds niets betaald.
Van Davo kan ik niets krijgen omdat mijn advocaat het vonnis niet wil bezorgen aan mij. Hoe geraak ik aan dit vonnis ? De papa heeft een splinternieuwe jas gewoon bijgehouden , tegen alle afspraken in.
Ik heb al paar keer via mail deze jas terug gevraagd en elke keer heeft hij een uitvlucht om ze niet te geven. En ik had er een deadline op gezet (we zijn ondertussen bijna een half jaar verder) en anders
moest hij de jas van 39 euro terugbetalen, maar nee geen jas, geen geld... niks. Gemeenschappelijke kosten ... hij gaat met alles akkoord maar hij betaalt wel niet de helft ... Kan ik aangifte doen van
diefstal voor die jas . Tenslotte heb ik bewijs dat hij ze elke keer bij de volgende wissel wil geven en dat hij het nooit doet. Ik ga ze nu ook niet meer meegeven want hij geeft ze altijd aan mijn vader en ik
kom daar speciaal al mleer dan een jaar niet meer omdat mijn papa een alcoholieker is. Dan zegt mijn ex dat ik pech heb en dat hij er toch mee blijft gaan en dat ze daar mag overnachten, terwijl daar
niemand nuchter rondloopt :'( Er is geen omgangsrecht uitgesproken voor de papa, maar ze wilde graag gaan deze vakantie en ik mocht dit toelaten, maar dan zit ze onveilig bij mijn papa ... snap dat echt
niet :'( Maar die jas ... kan ik dat aangeven ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Madeliefje35

#2 , 31 jul 2015 09:14

waarom krijg je het vonnis niet van je advocaat? Deze zou je zo snel mogelijk moeten krijgen, zodat je hiervoor klacht kan indienen bij de politie.
klacht : niet betalen van alimentatie. daarna terug naar rechtbank ivm het niet betalen van alimentatie.
Jas, ja dat kan je proberen bij politie, maar zonder vonnis zullen ze niet veel doen, denk ik.

duma

#3 , 31 jul 2015 10:50

Heb je al eens een aangetekend schrijven gestuurd?
Want je zegt hier dat dit al een half jaar aansleept, voor een (stomme) jas. Als je geloofwaardig wil overkomen bij bv. de rechtbank, ga je toch ook echt wel moeten kunnen bewijzen dat je moeite hebt gedaan.
Je hebt hem nog geen een keer in gebreke gesteld met een AS voor het niet betalen van alimentatie, hetzelfde voor bijzondere kosten, hetzelfde voor het achterhouden van de jas.

Als er geen omgangsrecht is voor de vader, doe dat dan ook niet. Dat gebeurt zelden, zo'n uitspraak, dus er zal wel een reden zijn.

Begin dus met een AS te sturen waarin je alles bundelt.
Wees kort en bondig en niet emotioneel. Hou je aan de feiten.

Reclame

Vandebos

#4 , 31 jul 2015 11:41

Indien er reeds een vonnis is uitgesproken kan je steeds op de griffie van de rechtbank tegen een kleine kost een afschrift ervan bekomen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 jul 2015 11:52

waarom krijg je het vonnis niet van je advocaat? .
Waarschijnlijk wil die eerst centen zien. :(

Fruitmand
Topic Starter

#6 , 31 jul 2015 12:25

Centen ... ik heb die gratis als pro deo

Waarom krijg ik het vonnis niet, mijn advocaat zegt dat ze niet wettelijk verplicht zijn om een vonnis te geven

Ik heb hierboven uitgelegd dat ik meermaals achter de jas vraag, uiteraard ook schriftelijk

Mijn advocaat heeft al brieven gestuurd voor de alimentatie naar zijn laatst bekende officiële adres, maar meneer is blijkbaar ineens ambtelijk geschrapt terwijl hij doodleuk bij zijn moeder woont en daar schoon weer speelt. Elk festival pikt hij mee. Maar nooit heeft hij geld. Naar adres waar hij verblijft is ook een brief gestuurd maar zogezegd woont hij daar natuurlijk niet

Ik mocht mijn dochter meegeven, maar ik ben het niet verplicht.

duma

#7 , 31 jul 2015 12:47

Naar de gemeente gaan en zijn domicilie opvragen. Als hij bij zijn moeder woont, zal hij daar ondertussen misschien ingeschreven staan en anders kan u de wijkagent daarbij een handje helpen door hem eens op pad te sturen.

Met een brief schrijven, bekom je natuurlijk niets. Waarom onderneemt je advocaat geen verdere stappen?

Fruitmand
Topic Starter

#8 , 31 jul 2015 19:52

Welke stappen kan hij dan nog nemen ?
En zijn moeder wil niet dat hij daar opgeschreven staat...

duma

#9 , 03 aug 2015 11:29

En zijn moeder wil niet dat hij daar opgeschreven staat...
Dat is niet aan haar om niet te willen. Hij woont daar .
Stap naar de wijkagent en maak hier melding van.
De wijkagent zal hem dan inschrijven, moeder en ex zullen daar niets aan kunnen doen.
Welke stappen kan hij dan nog nemen ?
Naar de rechtbank stappen en de alimentatie vorderen, tiens!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 03 aug 2015 23:38

Nadat u een afschrift van het vonnis hebt - vragen ter griffie als uw advocaat dat niet wil geven .... (wat ik raar vind)
Doet u met het afschrift vonnis aangifte bij de politie wegens ' familieverlating' nl het niet betalen van alimentatie.

Tevens gaat u eens een 'klapke' doen bij de wijk of kwartierinspecteur van het adres waar hij werkelijk verblijft.
Ga daar ook bij de gemeente - dienst bevolking melden waar hij werkelijk verblijft ..deze sturen in principe iemand ( de politie) op dat te controleren.
Als dan wordt vastgesteld dat hij in werkelijkheid bij zijn moeder woont (woonstcontrole) wordt hij daar ook ingeschreven.
Noch de moeder noch de zoon hebben daar iets aan te zeggen.
Zoon zal tevens een PV moeten krijgen wegens inbreuk bevolking - mogelijk heeft hij nog openstaande boetes en... ambtelijke schrapping wil ook zeggen dat na enkele maanden zijn ziekenfonds (ex-SIS kaart) ook niet meer over de gegevens beschikt en hij dus niet meer in orde is.

Met deze PV's staat u uiteraard veel sterker in de rechtbank.

PS Er zijn in feite twee procedures een voor de strafrechter wegens de familieverlating en een tweede voor de familierechtbank (burgerlijke RB) voor wijziging en aanpassing vonnis vb verhogen alimentatie ...instellen dwangsommen enz enz

Als de man geen officieel adres heeft .... hoe kan u dan de kinderen brengen en halen ... gezien u dat moet doen op het adres dat in het vonnis staat en/of het adres waar uw ex woont NA adreswijziging...
Indien hij u niet officieel in kennis stelt van een adreswijziging bent u ook niet gebonden den kinderen naar ergens anders te brengen ...maar zor dat u de nodige PV's hebt dus eerst een afschrift gaan halen.

Fruitmand
Topic Starter

#11 , 07 aug 2015 15:13

De wijkagent is daar al geweest, maar de moeder beweert dat mijn ex maar af en toe komt "logeren" en dat er daarom hier en daar wel een onderbroek van hem in de was ligt, maar dat hij daar dus niet woont. En dat pakt blijkbaar ook ... Naar de rechtbank gaan heeft toch geen nut, want daar komen we pas van ... en hij betaalt niet. Mijn advocaat heeft me nu de reden gegeven waarom hij het vonnis niet geeft. Hij wil niet de weg van Davo opgaan, omdat hij al een gerechtsdeurwaarder heeft ingeschakeld die nu het vonnis heeft. Maar waar gaat die gerechtsdeurwaarder naartoe als meneer nergens opgeschreven staat... ik zit nu helemaal vast en stilaan ga ik schulden creëren ook want meneer heeft al mijn spaargeld ook en dat betaalt hij ook niet terug, terwijl dit ook allemaal op papier staat. Ik dacht dat er gevangenisstraffen op stonden bij het niet betalen van kinderalimentatie ?

Fruitmand
Topic Starter

#12 , 10 sep 2015 08:39

@TS... Ik heb er even uw geschiedenis op nagelezen.

1) niet opgepakt na ontvoering en inbraak

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 25#p361125

2) overeenkomst wordt niet nageleefd

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 09#p363009

3) jas van dochter tegen alle afspraken in niet teruggeven

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 66#p379266

4) zaak na zaak geseponeerd.

Dit zijn stuk voor stuk heel merkwaardige cases die juridisch niet te verklaren zijn. Als dit geen fictieve situaties zijn moet u heel dringend een andere advocaat zoeken.
Ik heb de wijkagent nog eens gewezen op het feit dat hij daar verblijft maar als de papa van mijn dochter niet meewerkt en dus de wijkagent niet binnenlaat ... dan kunnen ze hem ook niet inschrijven. Dat kreeg ik te horen.

Terug naar “Andere”