Dat vereist een nauwgezet onderzoek, dat klopt. Op mijn auto zou dat kunnen, op de auto van de tegenpartij alleen op basis van foto's. De tegenpartij is daarna vrij snel vertrokken en een optie om die auto zeg maar "veilig te stellen" voor onderzoek was er niet. Zoals u zelf al zegt: het gaat niet om een ernstige zaak, dus dan doet men zoiets niet.
Veel straten in Duitsland zijn niet zodanig dat je een zijstraat in moet schieten om iemand die daar staat te wachten te kunnen raken. Je zou uiterst rechts kunnen rijden en iemand die correct staat te wachten, kunnen raken. Je treft in Duitsland met name in niet stedelijke gebieden de meest gekke kruispunten aan. Overigens geen sprake van stoplichten.
Ik ben er ook bang voor. Doordat hij op een voorrangsweg reed, ligt de bewijslast min of meer bij mij. Naar de verzekering ben ik al gegaan. Een advocaat wacht ik even mee. Als de schade van de tegenpartij niet op mij wordt verhaald en ik heb alleen die boete, dan wegen de kosten van een advocaat en procederen in Duitsland niet op tegen een boete van kennelijk hoogstens een paar honderd euro. Ik heb 500 euro borg betaald, dus die boete zal dan sowieso wel minder zijn.
Als je maar lang genoeg stilstaat, is het sowieso aan de tegenpartij om daar op te anticiperen. Dat is hetzelfde als tegen een geparkeerde auto aan rijden. Maar ja, zie dat maar eens te bewijzen natuurlijk. Er zijn geen getuigen genoteerd en ik heb sowieso helemaal niets verklaard. De politie heeft een rapport opgemaakt. Daar staat vrij weinig in. Ik heb daar 0,0 inspraak in gehad en mijn handtekening staat er niet onder.
Andere kant van het verhaal is ook wel weer dat de tegenpartij helemaal niets kan bewijzen. Ook hij heeft geen getuigen. Gezien de schade lijkt het ook dat hij een stuk harder reed dan 30. Men zou altijd ter plekke eens kunnen gaan kijken en schade-experts er naar laten kijken. Maar goed, tijdrovende grap.
Je hebt toch een rechtsbijstand verzekering, daar hoef je toch niet op te wachten om deze in te schakelen.
Je moet u foto's kleiner maken want zo moet ik een 40" scherm hebben. Wat stellen die foto's van verschillende kruispunten voor.
U hebt foto's genomen toen het ongeval juist gebeurd was, deze zouden een verduidelijkheid brengen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.