kort een situatieschets:
zowel mijn man als ik hebben 2 kinderen uit het eerste huwelijk.
we zijn 13 jaar samen en de kinderen van mijn man zijn hier 10 jaar om de 14 dagen op bezoek gekomen en elke helft van de vakantie.
kinderen onder elkaar kwamen heel goed overéén.
wij zijn 5 jaar geleden getrouwd en hebben een kindje samen van 4 jaar.
dan is alle ellende begonnen.
ik lag nog in het moederhuis toen de eerste dreigbrief aankwam.
we hadden 8 dagen de tijd om een bepaald bedrag te betalen ( rond de 3000 euro)
allemaal dingen die NIET in het EOT stonden.
mijn man betaald elke maand stipt 420 euro allimentatie( ik krijg er 200van mijn ex voor mijn 2 kinderen uit eerste huwelijk )
om een lang verhaal kort te maken , het is voor het vredegerecht gekomen, het heeft 3 jaar aangesleept en ze heeft er geen halve euro van gekregen!
wel zijn wij véél geld kwijt aan een advokaat.
maar ze stopt dus niet! om de zoveel weken krijgen wij terug brieven met dreigementen van direct te betalen of terug een proces aan ons been.
wij weigeren terug omdat het enkel op jaloezie belust is en ze enkel onze gezinsrust wil verstoren.ze heeft ook al 6 jaar terug een relatie en ze zit er warmpjes in. het doet haar geen pijn terug advokaatkosten te betalen.
ze heeft mijn man verwittigd dat ze hem zal pesten tot hij kraakt na de vorige uitspraak.
nu , maandag terug één in de brievenbus, wéér 3000 euro direct te betalen, zoniet ...
ik ben het kotsbeu, ze verstoord echt onze gezinsrust en sinds ons kindje er is hebben we nog niet veel zorgeloze momenten gehad.
wij durven zelfs geen reis meer te boeken omdat wij niet weten wat er nog boven ons hoofd hangt!
ook probeert ze ons geld af te troggelen die zij terug krijgt van haar hospitalisatieverzekering en dat kunnen we zwart op wit bewijzen!
kunnen wij daar iets tegen doen want ik zou eigenlijk weer eens willen genieten van een zorgeloos leventje zonder een (h) ex op onze kap!
iemand zei me dat we met "roekeloos geding" kunnen dreigen.
dat is eigenlijk processen , gewoon om de ander zijn leven zuur te maken .